راهپيمايی بزرگ اربعين در تهران به صورت زنده پخش می‌شود

مدير گروه معارف اسلامی شبكه پنج سيما گفت: راهپيمايی بزرگ اربعين در تهران به صورت زنده از اين شبكه پوشش داده خواهد شد.

راهپيمايي بزرگ اربعين در تهران به صورت زنده پخش می‌شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مدير گروه معارف اسلامی شبكه پنج سيما گفت: راهپيمايی بزرگ اربعين در تهران به صورت زنده از اين شبكه پوشش داده خواهد شد.

سعید سلطانی با اعلام خبر پوشش راهپیمایی فردا در مسیر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: برای انعكاس مناسب این راهپیمایی بزرگ، برای اولین بار با استفاده از30 دوربین در 4 پایگاه ویژه در مسیر زائران، مجهز به واحد سیار و تجهیزات تصویربرداری هوایی، شكوه این حركت آیینی را به تصویر خواهیم كشید.

به گفته مدیر گروه معارف اسلامی شبكه پنج سیما، این راهپیمایی از ساعت 6:30 بامداد از میدان امام حسین (ع)، امامزاده حسن و میدان جمهوری تهران آغاز می شود و زائران تا ساعت 11:30 در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تجمع می كنند.

وی افزود: علاوه بر آنكه در ساعات مختلف، شبكه 5 سیما اقدام به انعكاس این حركت مردمی به طور زنده خواهد كرد، مراسم قرائت زیارت اربعین ، عزاداری و نماز ظهر اربعین در حرم نیز به طور زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد.

سلطانی همچنین اضافه كرد: مجریان این شبكه در استودیوهای موقت میدان فدائیان اسلام و میدان اصلی شهر ری مستقر هستند و هر لحظه علاوه بر ارسال گزارش برای استودیوی پخش شبكه 5 ، آماده خواهند بود در ارتباط مستقیم با دیگر استودیوهای شبكه های سراسری صدا و سیما، اطلاعات مربوط به این حركت بزرگ را به مخاطبان رادیو و تلویزیون بدهند.

شایان ذکر است؛ مردم تهران كه از راهپیمایی بزرگ اربعین در كربلای معلی جا مانده‌اند، چند سالی است كه با طی كردن مسیر‌های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، با پای پیاده خود را با زائران كربلا همراه می‌كنند.

در روایات و در زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم (ع) آمده است كه «هر كس او را زیارت كند، ثواب زیارت حضرت سید الشهداء (ع) را در نامه اعمالش می نویسند.»

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار