طرح های عمرانی اقتصادی؛

بازدید استاندار لرستان از پنج طرح عمرانی اقتصادی پلدختر

موسی خادمی استاندار لرستان در سفر خود به پلدختر از پنج طرح عمرانی اقتصادی این شهرستان بازدید و از نزدیک مشکلات این واحد‌ها را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فرماندار پلدختر نیز در جریان بازدید استاندار لرستان از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری روستای چم گز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث شده است.

نعمت اله دستیاری افزود: عملیات اجرایی این طرح فروردین سال ۹۶ آغاز شده و تاکنون کل طرح ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: گام نخست این طرح آماده بهره برداری است و میزان آورده متقاضی در این مرحله به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳۲ استخر ۳۰ میلیارد ریال می‌باشد.

دستیاری اظهار کرد: گام نخست این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ابتدای آذرماه امسال به پایان می‌رسد.

وی افزود: طول دوره پرورش ماهیان خاویاری در این طرح ۱۰ سال است و این مجتمع ۸۸۶ استخر دارد.

فرماندار پلدختر گفت: این طرح با هدف تولید ۲۵ تن ماهی خاویار و ۶۰۰ تن گوشت ماهی در سال آغاز شد که با بهره برداری از آن برای ۸۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

استاندار لرستان همچنین ازطرح های آبرسانی دشت جایدر و بن بازه جم مهر این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار پلدختر در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی دشت جایدر گفت: عملیات اجرایی این طرح مهر ماه ۸۸ آغاز و تا کنون به طور کلی ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دستیاری افزود: تاکنون ۳۱۰ میلیلرد ریال از محل اعتبارات ملی برای این طرح هزینه شده است.

وی گفت: برای بهره برداری از این طرح جهت تکمیل الکترو مکانیکال و اجرای شبکه آبیاری و زه کشی ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

فرماندار پلدختر گفت: با تکمیل این طرح حدود پنج هزار نفر از آن بهره مند می‌شوند و برای یک هزار و ۲۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی به ایستگاه پمپاژ بان بازه چم مهر پلدختر اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح سال ۸۱ با هدف تامین آب کشاورزی یکهزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آغاز شد.

دستیاری پیشرفت فیزیکی ایستگاه پمپاژ بن بازه چم مهر را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون برای این طرح مبلغ ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید استاندار لرستن از مکان جدید طرح کارخانه آهک هیدراته پلدختر گفت: از بهمن ماه گذشته و زمان کلنگ زنی طرح کارخانه آهک هیدراته پلدختر تاکنون اقدام عملی در این طرح صورت نگرفته است.

سید حمیدرضا کاظمی با بیان اینکه احداث کارخانه آهک هیدراته مطالبه عموم مردم است، افزود: شهرستان پلدختر ظرفیت‌های معدنی بالایی در حوزه گچ و آهک دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها در رونق اقتصادی و اشتغالزایی موثر است.

وی اظهار کرد: عملیاتی شدن کارخانه آهک هیدراته پلدختر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و پیشنهاد می‌شود استاندار لرستان در این رابطه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ای وقت ویژه گذاشته تا این طرح تعیین تکلیف شود.

وی بر ضرورت تسریع در احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر تاکید کرد و افزود: پلدختر جزو مناطق کمتر توسعه یافته است و قانون مجوز ورود سرمایه گذار را به منطقه می‌دهد که لازم است برای جذب سرمایه گذاران اقدام لازم صورت گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد که خود ایمیدرو به عنوان شریک در سرمایه گذاری این طرح در منطقه حضور یابد و با ورود خود این طرح را تعیین تکلیف کند.

استاندار لرستان در بدو ورود به پلدختر مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این بازدید‌ها امام جمعه، نماینده مردم پلدختر در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: عملیات اجرایی این ایستگاه در سال ۸۱ آغاز شده است و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرزامحمد مرادی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای این طرح هزینه شده است، افزود: این ایستگاه پمپاژ خط انتقال سه هزار و ۵۰۰ متری دارد که متاسفانه در سیلاب‌های زمستانی به علت پایین بودن سطح پمپ ها، آب وارد محوطه پمپ‌ها شده و تا کنون خسارات زیادی به بار آورده است.

وی اظهار کرد: راه اندازی این ایستگاه نیازمند تغییر سطح، جابجایی و تعویض پمپ‌ها است که این امر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر افزود: با بهره برداری از این طرح ۸۵ خانوار از آن بهره مند می‌شوند و ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه به آبی تبدیل خواهد شد.

شهرستان پلدختر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز لرستان واقع شده است.

انتهای پیام /م

استاندار لرستان از پنج طرح عمرانی اقتصادی پلدختربازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.