بیش از 130 هزار هندی، برای برنامه سفر به مریخ ثبت نام کرده اند

سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا اعلام کرد: 138 هزار و 899 هندی در برنامه ناسا برای اعزام به مریخ که قرار است در تاریخ 5 ماه مه سال 2018 انجام شود، ثبت نام کرده اند.

بیش از 130 هزار هندی، برای برنامه سفر به مریخ ثبت نام کرده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرتگاران جوان، سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: 138 هزار و 899 هندی در برنامه ناسا برای اعزام به مریخ (InSight) که قرار است در تاریخ 5 ماه مه سال 2018 (15 اردیبهشت 97) انجام شود، ثبت نام کرده اند.

ناسا اعلام کرد: افرادی که در زمان تعیین شده ثبت نام کرده اند به صورت اینترنتی کارت پرواز دریافت می کنند.


در برنامه سفر به مریخ سازمان ناسا در2018 ، نام افرادی که ثبت نام کرده اند، با استفاده از پرتو الکترونیکی بر روی یک میکروچیپ سیلیکونی درج و این میکروچیپ بر روی بدنه کاوشگر ناسا نصب می شود.


این کاوشگر قرار است پس از قرار گرفتن در مدار مریخ ، اطلاعات لازم برای آماده سازی فرود انسان بر روی این سیاره را جمع آوری کند.


بر اساس گزارش ناسا، تاکنون 2 میلیون و 429 هزار نفر از سرتاسر جهان برای قرار گرفتن نام آنها در این ماموریت ثبت نام کرده اند.

هند، در رده سوم بیشترین متقاضی برای ماموریت مریخ سازمان ناسا قرار دارد. کشور های امریکا و چین با 626 هزار و 262 هزار متقاضی به ترتیب در رده های اول و دوم بیشترین ثبت نام کنندگان در ماموریت ناسا محسوب می شوند.


سازمان ناسا قصد دارد در پنج مرحله و با هزینه ای معادل 40 میلیارد دلار تا سال 2033 اولین انسان ها را به سیاره مریخ بفرستد.


به نظر می‌رسد که این رویای دیرینه‌ی بشر، در نهایت با استفاده از سیستم جدید پرتاب موشک ناسا موسوم به( Space Launch System) و فضاپیمای اوریون ( Orion) تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناسا ، هند ، مریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.