دستور ترامپ مبنی بر گسترش محدوده پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی

دونالد ترامپ در دستوری جدید، منطقه پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی را برای عبور هواپیماهایی آمریکایی گسترش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام ممنوعیت عبور پرواز‌های آمریکایی از فراز دریای ژاپن، منطقه پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی را گسترش داد.

دستور ترامپ مبنی بر گسترش محدوده پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی

ترامپ در حالی منطقه پرواز ممنوع کره شمالی را گسترش داده که کره شمالی در ۲۸ ژوئیه سال جاری میلادی اقدام به شلیک موشکی کرد که با فاصله اندکی از کنار یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایرفرانس از فراز دریای ژاپن عبور کرده بود. پرواز ۲۹۳ ایرفرانس با ۳۲۳ سرنشین از توکیو عازم پاریس بود.

بیشترین محدوده هوایی کره شمالی به «منطقه اطلاعات پرواز پیونگ یانگ» معروف است که پیش از این نیز عبور پرواز‌های آمریکایی از این منطقه ممنوع بود. این در حالی است که با دستور جدید ترامپ محدوده پرواز ممنوع گسترش یافته است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا ضمن اشاره به دستور ترامپ اعلام کرد: با توجه به وضع بحرانی در شبه‌جزیره کره و احتمال ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی، عبور پرواز‌های آمریکایی از منطقه اطلاعات پرواز پیونگ یانگ ممنوع و محدوده آن گسترش یافته است.

پیش از این فرانسه و آلمان منطقه پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی را برای خطوط هوایی اش گسترش داده بود.

دولت کره شمالی حین برنامه ریزی برای آزمایش‌های موشکی خود به سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی (ایکائو) هشدار داده بود. این در حالی است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا مدعی شد کره شمالی درباره آزمایش‌های موشکی خود در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هیچ اطلاعی به ایکائو نداده است.

گفته می‌شود با گسترش منطقه پرواز ممنوع برای خطوط هوایی آمریکا، مدت پرواز‌ها بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت افزایش یابد.

این نخستین دستور ترامپ در زمینه سفر‌های هوایی نیست. در ماه مارس سال جاری میلادی، دولت آمریکا به منظور جلوگیری از وقوع حملات تروریستی، ممنوعیت حمل وسایل الکترونیک را در پرواز‌های ۱۰ فرودگاه مختلف به آمریکا، از جمله امارت متحده عربی، قطر و ترکیه اعمال کرد.


انتهای پیام/

گسترش یافتن محدوده پرواز ممنوع بر فراز کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار