وزیر خارجه افغانستان در همایش بین‌المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی:

دولت‌های خارجی تروریست‌های فعال در افغانستان را تامین مالی می‌کنند

صلاح الدین ربانی گفت: برخی دولت‌های خارجی تروریست‌های فعال در افغانستان را تامین مالی می‌کنند .

دولت‌های خارجی تروریست‌های فعال در افغانستان را تامین مالی می‌کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان امروز در همایش بین المللی ' امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی' گفت : برخی دولت های خارجی تروریست های فعال در افغانستان را تامین مالی می کنند

وزیر امور خارجه افغانستان در این همایش که در شهر سمرقند ازبکستان جریان دارد ، افزود: درگیری های مداوم گروه های شبه نظامی با نیروهای دولتی در افغانستان جنگ داخلی نیست و برخی کشورها با تامین مالی تروریست ها برای به هم زدن اوضاع در آسیای مرکزی تلاش می کنند.

ربانی افزود: در وهله اول باید به این موضوع توجه کرد که در افغانستان جنگ داخلی وجود ندارد و تروریست های تامین مالی شده از سوی برخی دولت ها اوضاع در کشورمان را به هم می زنند و تروریست داخل افغانستان مورد حمایت تروریسم فراملی هستند.

وزیر امور خارجه افغانستان بدون اشاره به نام کشور مشخص گفت : هدف عمده این کشورها با به هم زدن اوضاع در افغانستان، ایجاد نا امنی در منطقه ا ست.

به گفته صلاح الدین ربانی شرایط فعلی افغانستان نشان می دهد کشورهای آسیای مرکزی از نظر امنیت به یکدیگر مرتبط هستند و باید تلاش های مشترک در مبارزه با تروریسم و تهدیدات مشترک که می تواند به همسایگان افغانستان نیز گسترش یابد ، به طور جدی و عملی پیگیری شود .

وی تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان کشورهای منطقه را یکی از روش های مبارزه با تروریسم و تهدیدا ت مشترک عنوان کرد و گفت : حامیان تروریست ها بیشتر از طریق فقر که بسیاری از مردم در رابطه با آن ناگزیر به گرفتن سلاح به دست هستند ، برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند .

همایش بین المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی ، امروز با حضور 500 شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان و با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سمرقند آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

این همایش که با سخنرانی شوکت ضیایف رئیس جمهوری ازبکستان و میزبان این همایش شروع شد ، محمد جواد ظریف از سخنرانان این همایش بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار