نفوذ انقلاب، منافع آمریکا در جهان را به خطر انداخته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران ترس و وحشت از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و به‌ خطر افتادن منافع حیات سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا در منطقه حساس خاورمیانه است.

 

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛حجت الاسلنفوذ انقلاب، منافع آمریکا در جهان را به خطر انداخته استمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام بیان کرد: صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت فهیم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کشورهای جهان به‌ ویژه ملل اسلامی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: طبق شواهد و قرائن پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی آمریکا با حضور راهبردی ایران در نقاط مختلف جهان و منطقه ناکام مانده و شکست‌های متعددی را متحمل شده است که از جمله می توان به شکست سنگین این کشور در لبنان، سوریه، عراق و یمن اشاره کرد. 

وی افزود: آمریکا تاکنون در حدود 18 مورد نقض برجام داشته است و توافق هسته‌ای و برجام با وجود معایبی که داشت اما بی‌اعتمادی مسئولان دولتی ایران به آمریکا را بیشتر کرد.

لطفی با اشاره به این نکته که باقی ماندن بر برجام تا زمانی که برای ما منافعی داشته باشد الزامی است، ادامه داد: وقتی در زمینه اقتصادی بعد از برجام اتفاق موثر و منفعتی برای کشور نداشته باشد باید در ادامه این مسیر تصمیم درستی توسط مسئولان ایرانی گرفته شود.

امام‌ جمعه ایلام اضافه کرد: مواضع اخیر رئیس‌جمهور ایران در خصوص عدم اعتماد به آمریکا را باید به فال نیک گرفت و اگر این مواضع و سخنان رئیس‌جمهور پس از بدعهدی‌های مکرر در طول اجرای برجام اتخاذ می‌شد، به‌ طورقطع آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر برخورد قاطع و انقلابی در برابر زیاده خواهی و نقض عهدهای مکرر آمریکایی ها پیشتر صورت می‌گرفت، آمریکا خود را پیروز نهایی بعد از توافق هسته‌ای و برجام قلمداد نمی‌کرد.

حجت الاسلام لطفی اظهارکرد: القای احساس ناامیدی و عدم توانایی و نادیده گرفتن شعار ما می‌توانیم مهم‌ترین راهبرد دشمن در میان دانشجویان و اقشار مختلف مردم و حتی مسئولان است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، گفت: نمایش بزرگترین تجمع شیعیان جهان در اربعین و سرزمین کربلا باعث وحشت نظام سلطه، آمریکا و ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی شده است.

وی تاکید کرد: سانسور خبری عظیم‌ترین راهپیمایی و شورانگیزترین حماسه یعنی اربعین حسینی در جوار حرم مطهر سید و سالار شهیدان توسط رسانه های معاند غربی و عربی حاکی از بغض و کینه دشمنان اسلام با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، محبان این خاندان و جهان تشیع است.

حجت الاسلام لطفی افزود: همایش اربعین با ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبانی مرجعیت عالی عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی برای تقویت وحدت و نمایش همبستگی و اتحاد امت اسلامی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: راهپیمایی بین‌المللی اربعین حسینی، لبیک به ندای عدالت‌خواهی و استکبارستیزی سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/ د

صحبت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.