دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران مطرح کرد؛

ارائه جدیدترین‌ یافته‌های علمی در حوزه بیماری‌های گوارشی و کبد

پورشمس از ارائه جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه بیماری‌های گوارشی در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران خبر داد.

ارائه جدیدترین‌ یافته‌های علمی در حوزه بیماری‌های گوارشی و کبدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اکرم پورشمس دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران اظهار کرد: این کنگره ۳۰ آبان تا سوم آذرماه سال‌جاری( ۲۱ تا ۲۴ نوامبر) در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود که سه شنبه ۳۰ آبان به مباحث مربوط به کبد و سایر روزها به مباحث مرتبط با گوارش اختصاص دارد.

وی با اشاره به ارائه جدیدترین‌ یافته‌های علمی در حوزه بیماری‌های گوارشی در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران افزود: ۱۴۲ سخنران در این کنگره حضور خواهد داشت و ۲۲ بخش به صورت پانل برگزار می‌شود که در آن گفت‌وگوهای علمی با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته در این رشته‌ها انجام می شود، همچنین نظرات شرکت‌کنندگان و سوالات آنها نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرارخواهد گرفت.

دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران ادامه داد: امسال رئیس انجمن آندوسکوپی جهانی در این کنگره شرکت خواهد کرد؛ همچنین با توجه به شیوع بیماری‌های التهابی روده و افزایش آن، رئیس انجمن اروپایی بیماری‌های التهاب روده اروپایی نیز در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران شرکت می‌کند.

برگزاری چهار کارگاه آموزشی در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: انواع هپاتیت‌های ویروسی و دارویی، سیروز کبدی، کبد چرب، انواع سرطان‌های گوارشی اعم از سرطان روده بزرگ، معده، پانکراس، کبد و تومورهای نورواندوكرين از جمله مباحث علمی است که در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

پورشمس افزود: خونریزی‌های دستگاه گوارش، بیماری هلیکوباکتر،ریفلاکس، سندروم روده تحریک پذیر، پولیپ‌های دستگاه گوارش، عدم تحمل‌های غذایی و پزشکی مبتنی بر شرایط فرد، سرطان‌های مجرای صفراوی، تنگی مجرای صفروای، بیماری‌های پانکراس، اختلالات دفع اختلالات بلع نیز از دیگر مباحثی هستند که در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران به آن پرداخته می‌شود.

دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران گفت: در این کنگره میهمانانی از سوئیس، فرانسه و ایتالیا همچنین اساتید و صاحبنظرانی از اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و محققین فعال حضور خواهند داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: چهار کارگاه آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آندوسکوپی روده باریک و سنجش فیروز کبد در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار