مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان؛

۸۵ درصد از مزار شهدای استان ساماندهی شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از مزار شهدای استان ساماندهی شده است.

۸۵ درصد از مزار شهدای استان ساماندهی شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: استان زنجان در طول جنگ تحمیلی ۳ هزار شهید و ۷ هزار جانباز تقدیم نظام کرده است و رزمندگان این دیار در ۴۰ عملیات دوران دفاع‌مقدس حضور ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف ایثارگری و خانواده‌های شهدا تحت پوشش اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارند.

کاظمی تصریح کرد: تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور استان زنجان محسوب می‌شود که در همین راستا ۱۳۰ هزار سند زنده در ارتباط با شهدا موجود است که می‌توان از این اسناد در جهت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره ببرد.

وی یادآور شد: شهید مجید شهریاری شهید هسته‌ای یکی از شهدای شاخص استان زنجان محسوب می‌شود که بنا به جایگاهی که این شهید والا مقام دارند در سطح ملی نیز مطرح هستند، تهیه و چاپ زندگی شهید شهریاری با عنوان «شهریار شهر من» از جمله اقدامات مهم فرهنگی محسوب می‌شود که این اثر در مرحله چاپ قرار دارد و طی مراسمی از آن رونمایی خواهد شد.

کاظمی در ادامه به قانون جامع ایثارگری اشاره کرد و افزود: قانون جامع ایثارگران در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس وظایفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته است که پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات برای این حوزه در بودجه سالانه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه به وضعیت ساماندهی مزار شهدا اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۵ درصد از مزار شهدای استان ساماندهی شده‌اند، سال گذشته ۱۰۰ مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شده و ۱۵ درصد باقی مانده مربوط به مزار شهدایی واقع در روستا‌های استان هستند که با تخصیص اعتبار لازم این ۱۵ درصد نیز اجرای خواهد شد.

انتهای پیام/ز

ساماندهی۸۵ درصد از مزار شهدای در زنجان

منبع : ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.