سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ارائه خدمت به بیش از 10 هزار زائر افغانستانی و پاکستانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طی 19 روز گذشته 10 هزار و 694 زائر افغانستانی و پاکستانی در مرزهای میرجاوه و دوغارون از خدمات هلال احمر ایران بهره‌مند شدند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پوشش امدادی هلال احمر برای مراسم اربعین حسینی ٩٦، از تاریخ نهم تا نوزدهم آبان ماه اظهار داشت: در طول 19 روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان، مرز میرجاوه و خراسان رضوی مرز دوغارون حدود 10 هزار و 694 نفر(میرجاوه:٦٥٥٥نفر–دوغارون: ٤١٤٠ نفر) از زائران پاکستانی و افغانستانی به مراکز امدادی هلال احمر ایران مراجعه کردند.

وی افزود: در این مدت به یک هزار و 234 نفر(میرجاوه:٣٢٥ نفر–دوغارون: ٩٠٩ نفر) خدمات سرپایی ارائه شد و از 3 هزار و 231 نفر در مرز دوغارون تست قند و فشار خون گرفته شد.

سلیمی ادامه داد: در این مدت 6 هزار و 230 نفر در مرز میرجاوه از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در طول 19 روز گذشته و در طی اجرای طرح امدادرسانی به زائران اربعین در مجموع 67 هزار و 430 نفر به مراکز امدادی هلال احمر مراجعه کردند.

سلیمی گفت: در طول این مدت به 24 هزار و 585 نفر خدمات سرپایی(خدمات سرپایی به اتباع افغانستانی: 909 نفر- خدمات سرپایی به اتباع پاکستانی: 325 نفر) ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین 199 نفر از زائران به مراکز درمانی منتقل شدند و از 17 هزار و 510 نفر تست قند و فشار خون گرفته شد.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: طی 19 روز گذشته در مجموع به 25 هزار و 136 نفر خدمات اسکان اضطراری(اسکان به 6257 نفر از اتباع پاکستانی در پایانه میرجاوه - استان سیستان و بلوچستان) ارائه شد.

انتهای پیام/

امدادرسانی به 10 هزار و 694 زائر افغانستانی و پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار