کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبرداد:

وقوع اولین باران پاییزی در سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و بادشدید لحظه‌ای در استان فراهم است.

وقوع اولین باران پاییزی در سیستان وبلوچستانملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و بادشدید لحظه‌ای در استان سیستان و بلوچستن فراهم است.

وی افزود: تمرکز بارش‌ها در نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان (بزمان و خاش و همچنین تا زاهدان) انتظار می‌رود و لغزندگی جاده‌ای و احتمال پر آب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

ملاشاهی  ادامه داد: همچنین با تشدید جریانات شمالی از روز دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه در زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و مرز شرقی استان (میرجاوه تا سراوان) و نوار غربی (شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این شرایط با شدت کمتر در سایر نقاط استان پیش بینی می‌شود، خاطر نشان کرد: دمای هوا نیز از روز دوشنبه تا اوایل هفته آینده  کاهش  ۴ تا ۷ درجه دما در سطح استان داریم د و در نقاط سردسیر مرکزی استان احتمال رخداد دمای کمینه حدود ۰ تا ۲- وجود دارد.

وی تصریح کرد: از همین رو طی این مدت هم استانی‌های عزیز از اسکان و تردد درحاشیه مسیل ها، ارتفاعات و ساختمان‌های فرسوده خودداری کنند.

ملاشاهی  با تاکید بر اینکه گلخانه داران اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را به عمل آورند، ادامه داد: همچنین جهت تامین و توزیع منابع انرژی نظیر نفت و گاز اقدام لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۴ و دلگان و راسک با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

کاهش ۴ تا ۷ درجه  ای دما  درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار