نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاد برای اولین بار در قزوین

نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاد در مرکز آموزشی - درمانی کوثر قزوین برای اولین بار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسوول درمانگاه بیمارستان کوثر قزوین گفت: شکوه السادات حاج سید ابوترابی، متخصص زنان و زایمان این نمونه برداری را روز‌های یکشنبه در این بیمارستان انجام میدهد و پوشش بیمه‌ای دارد.

زهرا طاهرخانی اضافه کرد: زمان تقریبی برداشت نمونه بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است و بیمار نمونه را برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مورد نظر می‌برد.

طاهرخانی افزود: زمان تقریبی انجام آزمایشات کروموزومی دو تا سه هفته است و در صورت داشتن مشکل مادر باردار به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: پیش از این مادران باردار برای دریافت این خدمت درمانی باید به تهران مراجعه می‌کردند.

شکوه السادات حاج سید ابوترابی، متخصص زنان و زایمان گفت: برداشتن نمونه از مایع درون کیسه نوزاد برای تشخیص ناهنجاری‌های مادر زادی جنین انجام می‌شود.

شکوه السادات حاج سید ابوترابی اضافه کرد: تشخیص ناهنجاری‌های مادر زادی جنین برای مادران باردار از دو روش غیر تهاجمی و تهاجمی است.

این پزشک متخصص گفت:در روش غیر تهاجمی، آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم و سونوگرافی انجام می‌شود.

ابوترابی افزود: برای مادرانی که ریسک خطر در آنان زیاد است، سن بالای چهل سال و بیماری‌های خاص ناشی از ازدواج فامیلی دارند از روش تهاجمی استفاده می‌شود.

به گفته پزشک متخصص زنان و زایمان، نوزادانی که دچار اختلالات جسمی و بیماری‌های ژنتیک هستند علاوه بر بار مالی سنگین از نظر عاطفی هم خانواده‌ها رو دچار مشکل میکنند و با انجام این آزمایش و تشخیص به موقع آسیب‌هایی از این قبیل از روی دوش خانواده و جامعه برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاددر بیمارستان کوثر قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار