تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور+ تصاویر

در آستانه سفر دونالد ترامپ به فیلیپین، صد‌ها نفر در مانیل علیه وی تظاهرات کرده و شعار‌های ضدآمریکایی سر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قرار است در این هفته برای ملاقات با «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین و شرکت در نشست آسه آن به فیلیپین سفر کند. اما در آستانه سفر وی به فیلیپین، صدها نفر از مردم مانیل، پایتخت این کشور علیه وی تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان به سمت سفارت آمریکا در مانیل حرکت کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «سفر ترامپ را ممنوع کن».

در این تظاهرات که با حضور نیروهای پلیس و به صورت صلح آمیز برگزار شد، تظاهرکنندگان شعارهای ضد آمریکایی سر می دادند و می گفتند: از ترامپ استقبال نمی کنیم. برخی دیگر از تظاهرکنندگان هم روی تابلوهایی سیاه و سفید عکس دونالد ترامپ را کشیده بودند که کنار آن نوشته شده بود: فاشیست.

یک تظاهرات دیگر هم در بیرون برج ترامپ در مانیل برگزار شد. تظاهرکنندگان مقابل برج ترامپ نسبت به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ساخت پایگاه های نظامی آمریکایی در فیلیپین اعتراض کردند. آنها همچنین بر این باورند که سفر دونالد ترامپ به فیلیپین می تواند روابط دو کشور را بهتر کند و در نتیجه فیلیپین مجبور شود در هرگونه جنگ منطقه ای –از جمله با کره شمالی—مداخله کند.

 تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور+ تصاویر

تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین در آستانه سفر وی به این کشور+ تصاویر

تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین در آستانه سفر وی به این کشور+ تصاویر

دونالد ترامپ و همتای فیلیپینی وی در ماه آوریل سال جاری میلادی یک تماس تلفنی با یکدیگر برقرار کردند. دونالد ترامپ در این تماس تلفنی با تمجید از دوترته به وی گفت که او در برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر کارش را به خوبی انجام می دهد.

دونالد ترامپ از روز شنبه سفر 12 روزه آسیایی خود را آغاز کرده است. وی تاکنون از ژاپن، کره جنوبی و چین بازدید کرده و هم اکنون در ویتنام به سر می برد. ترامپ قرار است فردا راهی فیلیپین شود. انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) از روز جمعه (روز گذشته) در فیلیپین آغاز شده است و تا 14 نوامبر ادامه دارد. سران حدود 20 کشور مختلف قرار است در این نشست حضور یابند.

پیش از این هم مردم کره جنوبی و ژاپن نسبت به سفر دونالد ترامپ به کشورشان تظاهرات برگزار کرده بودند.


انتهای پیام/

 

تظاهرات مردم فیلیپین علیه ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار