کتب ادبی،پرخواننده ترین انواع کتاب در خراسان جنوبی

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتاب های ادبی، منابع کمک درسی و کتب مذهبی پرخواننده ترین نوع کتاب های در استان هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضایی،مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد،گفت: 38 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در 62 کتابخانه استان عضو هستند که بیشتر آن ها از کتاب های ادبی، منابع کمک درسی و کتب مذهبی استقبال می کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در کتابخانه های عمومی استان کتاب آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان با 884 بار امانت، قصه های من و بابام با 800 بار امانت و قصه های مهتاب و گربه چکمه پوش با 662 بار امانت، کتاب هایی بودند که بیشترین خواننده در خراسان جنوبی را داشته اند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره به طلب 480 میلیون تومانی نهاد کتابخانه های عمومی از شهرداری های خراسان جنوبی گفت: شهرداری ها براساس قانون باید نیم درصد از درآمد سالانه را به اداره کل کتابخانه ها پرداخت کنند که امسال از 650 میلیون تومان سهمشان، تنها 170 میلیون تومان پرداخت کرده اند.

رضایی از تعیین تکلیف طرح کتابخانه مرکزی بیرجند خبر داد وافزود: بعد از 7 سال قرار است این کتابخانه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در حاشیه بلوار شهید ناصری پس از تأمین اعتبار ساخته شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 34 کتابخانه در شهرها و روستاهای استان در دست ساخت است،گفت: تا پایان سال مالی، 10 کتابخانه در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد که خیران 300 میلیون تومان از هزینه ساخت آنها را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/ب


بهره برداری از 10 کتابخانه تا پایان سال مالی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار