معاون استانداری کرمانشاه:

کتاب هنوز هم در سکوی اول انتقال اطلاعات است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: کتاب هنوز هم در سکوی اول انتقال اطلاعات است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه که امروز (۲۰ آبان) برگزار شد، خواندن را آغاز دانایی و دانایی را سرآغاز فرزانگی دانست و افزود: یکی از معیار‌های مهم سنجش بالندگی فرهنگی در یک جامعه میزان اقبال به کتاب و نشر کتاب است.
شاه حسینی کتاب را در سکوی اول انتقال اطلاعات دانست و افزود: با وجود گسترش اطلاعات و تکنولوژی هیچ چیز جایگزین کتاب نمی‌شود. کتاب بر خلاف رسانه‌های دیداری و شنیداری اندیشه را باز می‌کند.
وی با بیان اینکه جایگاه دانایی و فرهنگ کتابخوانی از چند جهت برای ما مورد اهمیت است، افزود: اولین بعد جایگاه ویژه نوشتن و دانایی در دین اسلام است.
به گفته این مسئول، در پیشینه فرهنگی کشور و همچنین انقلاب اسلامی نیز فرهنگ دانش و اندیشه جایگاه ویژه‌ای دارد، خصوصا در انقلاب اسلامی که ماهیتی فرهنگی داشت.
شاه حسینی عنوان کرد: با وجود همه این‌موارد جایگاه چندان شایسته‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی نداریم.
وی با بیان اینکه رواج فرهنگ کتابخوانی یک پروسه است که سال‌ها طول می‌کشد و نتیجه عملکرد دستگاه‌های مختلف است، گفت: اگرچه وظیفه مسئولین سنگین‌تر است، اما علاوه بر مسئولین، نویسندگان و حتی خوانندگان کتاب هم نقش بسزایی در ارتقا فرهنگ کتابخوانی دارند.
معاون اجتماعی و سیاسی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه خلق کتاب باید بر مبنای پژوهش و رونق اندیشه باشد، افزود: تنها از این مسیر می‌توانیم به بهره مندی مناسب از کتاب و توسعه برسیم.
 
انتهای پیام/پ

 

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار