گشایش نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز

پنجمین نمایشگاه فناوری هاى نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز عصر امروز افتتاح شد.

گشایش نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیریمدیر منطقه ویژه علم و فن آورى ربع رشیدى تبریز گفت: 750 طرح علمى و فن آورى نو در نمایشگاه عرضه شده است.


وی افزود: علاوه بر میهمانان داخلی، 50 میهمان خارجى هم از 10 کشور جهان در نمایشگاه حضور دارند.


به گفته وی همزمان با برگزاری نمایشگاه از امروز تا 24 آبان، 28 کارگاه و برنامه جنبی هم برپا خواهد شد.


در مراسم افتتاحیه علاوه بر مسئولان استانی، کلانترى، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور هم حضور داشت.


نماینده ولی در آذربایجان‌‌شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌‌المللی ربع رشیدی،رییس سازمان محیط زیست کشور را خطاب قرارداد و گفت:هر چند احیاء دریاچه ارومیه عزم ملی می‌‌طلبد و در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی هم انجام شده است اما شما و دیگر مسئولان باید همت کرده، به داد دریاچه برسید چرا که خشک شدن آن، زندگی مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی را تهدید می کند.


حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، همچنین با بیان اینکه نمایشگاه با اهدافی همچون تجاری سازی ایده‌‌ها، معرفی پژوهش‌‌های دانشگاهی، جذب سرمایه‌‌گذار و ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه برپا شده است، افزود: پیشرفت علمی حاصل علاقه و اراده نیروی انسانی است و رشد علم و فناوری یک شبه حاصل نمی شود از این رو نه تنها باید از جوانان و کار آفرینان استان، بیشتر حمایت کرد بلکه باید با تهیه و ارسال گزارش فنی از نمایشگاه امسال به مسئولان مربوط، سرمایه گذاران ملی و استانی را برای مشارکت در این حوزه جذب کرد.


نایب رییس اول مجلس شوراى اسلامى هم با بیان اینکه تبریز از دیرباز مهد علم و دانش جهان بوده است افزود: 750 سال پیش در همین دانشگاه ربع رشیدى تبریز، علم و دانش روز جهان با 7 زبان دنیا تدریس مى شد.


مشعود پزشکیان در ادامه تنها راه برون رفت از مشکلات امروز جوامع را توسل و تسلط بر علم و دانش دانست و گفت: اگر امروز به انرژى هسته اى مى بالیم در سایه همین علم محورى است و در برخى حوزه هاى دیگر مشکل وجود دارد به این علت است که راه را در بسیارى مواقع اشتباه رفته ایم.


وى همچنین با تأکید بر پرهیز افراد از اظهارنظر در حوزه های غیر تخصصى گفت: هیچ کس نباید بدون دانش و علم براى هر مشکل نسخه ای بپیچد و درباره آن موضوع اظهارنظر کند چرا که معتقدم هر مشکلى باید به دست متخصصان آن حوزه حل شود.


استاندار آذربایجان شرقى هم در مراسم افتتاح نمایشگاه فناوری هاى نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با تاکید بر تجارى سازى ایده ها و طرح های دانش بنیان افزود: علم و تکنولوژى در همه عرصه ها، به سرعت در حال رشد است از این رو باید با تجارى سازى ایده ها و طرح هاى دانش بنیان و بهره گیری لازم از آن ، همگام با توسعه روزافزون علم، حرکت کرد.


مجید خدابخش همچنین گفت: ایده هاى دانش بنیان، عامل توسعه و رونق اشتغال است و برپایی نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته، زمینه توسعه اشتغال پایدار را در استان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

افتتاح نمایشگاه فناوری هاى نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.