بهره مندی دانش آموزان مناطق محروم دزفول از کمک خیران

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول از توزیع کیف و لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم بخش شهیون این شهرستان توسط خیران خبر داد.

بهره مندی دانش آموزان مناطق محروم دزفول از کمک خیران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرحیم کریمی، مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول بیان داشت: موسسه خیریه منتظران خورشید که پیش از این نیز فعالیت های جهادی در مناطق محروم دزفول داشته است در اقدام اخیر 400 بسته کیف و لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند مناطق احمد فداله، دره کاید، دورک و دیگر روستاهای منطقه اهدا کرد.

وی به مشکلات آموزشی مناطق محروم دزفول اشاره و تصریح کرد: با توجه به صعب العبور بودن مناطق محروم احمدفداله و دره کاید معلمان شاغل در این مناطق با مشکل تردد مواجه اند، به طوری که 40 نفر از معلمان به دلیل مشکل تردد ناچار به اطراق در منطقه شده اند و برخی معلمان استان لرستان نیز به آن ها اضافه شده اند.

کریمی اذعان داشت: 3 دبستان امام رضا(ع)، امام موسی کاظم(ع) و دبستان امام جعفر صادق (ع) در دهستان احمدفداله در سیل پارسال دچار خسارت شدند و بخش هایی از دیوار آن ها فروریخته که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول اظهار کرد: با توجه به اینکه دمای مناطق کوهستانی دزفول حدود 17درجه از دمای شهر سردتر است و به علت اینکه فقط از سوخت های فسیلی در این مناطق استفاده می شود، لذا برودت هوا در فصل پاییز و زمستان مشکلاتی برای دانش آموزان ایجاد می کند.

این مقام مسئول همچنین نبود وسایل بهداشتی و آموزشی را از دیگر مشکلات مدارس این منطقه محروم برشمرد و افزود: سامانه برق مدارس مناطق محروم دزفول نیازمند ساماندهی است.

محمدرحیم کریمی جمعیت دانش آموزی منطقه سردشت دزفول در 2 بخش شهیون و سردشت این شهرستان را 6 هزار و 600 دانش آموز و تعداد واحدهای آموزشی این منطقه را 140 آموزشگاه عنوان و بیان کرد: نیمی از این دانش آموزان به ویژه ساکنان مناطق دره کاید و احمدفداله از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بدی بسر می برند و خانواده آن ها توان تامین مایحتاج تحصیلی فرزندان خود را ندارند.

دهستان های احمدفداله و دره کاید در مناطق دور افتاده و کوهستانی شمال دزفول و در فاصله 120 کیلومتری شهر دزفول از جاده مناسب برخوردار نیستند.

انتهای پیام/گ

اهدا لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.