دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور:

ایران در حوزه پهپاد بین 10 کشور برتر قرار دارد

دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین 10 کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) قرار دارد.

ایران در بین 10 کشور برتر در حوزه پهبادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز دومین دوره آموزش عملی فناوری، اصول ایمنی و مقررات هوایی پهپادهای غیرنظامی (هلی‌کم و هواپیماهای مدل) توسط کارگروه صنایع هوایی و فضایی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای پیشرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین است که به اختصار به آنها پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) گفته می‌شود.

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور در حاشیه این دوره آموزشی با بیان اهمیت ترویج علوم فضایی در جامعه دانشگاهی گفت: یکی از راه‌هایی که باعث رشد یک علم می‌شود، عمومی‌سازی آن علم است، بدین معنا که اگر سطح سواد عموم جامعه نسبت به آن علم بالا رود این فرصت ایجاد می‌شود که افراد بیشتر و با استعدادتری به این رشته علاقه‌مند گردند و افراد نخبه بتوانند استعدادهای خود را کشف کنند.

وی در ادامه به توانایی ایران در عرصه هوافضا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان و فرماندهان نظامی، یکی از معدود کشورهای پیشرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین است که به اختصار به آنها پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) گفته می‌شود.

دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه پهپادهای نظامی و طراحی و تولید تعداد زیادی از این محصولات در حوزه‌های مختلف موجب شده است تا بخش غیرنظامی نیز از سرریز این فناوری استفاده کرده و کم کم توجهات بیشتری به پرنده‌های کنترل از راه دور در بخش‌هایی نظیر عکسبرداری، نقشه‌برداری، فیلمسازی، برنامه‌های تفریحی جلب شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در میان 10 کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد قرار دارد،گفت: به طور حتم با ادامه این مسیر جایگاه بهتری به کشور خواهد داد.

سعیدی اذعان داشت: خوشبختانه امروز پهپادهای غیر نظامی در عملیات‌های هوایی به رسمیت شناخته شده و شاهد فعالیت‌های گسترده در حوزه‌های مختلف هستیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه هوایی و فضایی ایران به نحوه استفاده از پهپادهای غیر نظامی نیز اشاره کرد و گفت: متناسب با شرایط منطقه اجازه استفاده از پهپاد داده می‌شود، بطوریکه باید تمامی فعالیت‌ها یک روال استاندارد را طی کند و الزامات امنیتی مناطق مختلف نیز مدنظر قرار داده شود.

میلاد چشمه‌نور نماینده کارگروه پهپاد و دبیر اجرایی این کارگاه آموزشی نیز ایجاد بستر مناسب توسعه صنایع هوایی و فناوری‌های نوین در استان اردبیل، افزایش سطح مهارت نیروهای بومی و کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی از همکاری شورای تامین استان با فعالان دارای مجوز در این عرصه خبر داد و گفت: مدیرکل شورای تامین استان در جلسه هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم جهت برگزاری این کارگاه آموزشی همکاری‌های لازم با همه کسانی که دارای مجوزهای فعالیت جهت گسترش این علم در استان هستند اعلام داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی کشور در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.