معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

کردستان در شاخص توسعه انسانی جزو سه استان آخر کشور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: کردستان در بحث شاخص‌های توسعه انسانی جز سه استان‌ آخر کشور است.

کردستان در شاخص توسعه انسانی جزو سه استان آخر کشور استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان روز یکشنبه (21 آبان) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد، به شاخص های توسعه انسانی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه استان کردستان در این زمینه وضعیت خوبی ندارد و جزو سه استان آخر کشور است.

وی افزود: هرچند در سال های اخیر کارهای خوبی در استان انجام شده است اما با اینکه برنامه های دیگر استان ها موفق تر بوده و همچنین خود استان در برخی از بخش‌ها عقب ماندگی داشته است نتوانسته ایم به جایگاه مطلوبی برسیم.

آشناگر میزان باسوادی، امید به زندگی و تولید ناخالص داخلی را سه فاکتور موثر در بحث شاخص توسعه انسانی برشمرد و بیان کرد: هم اکنون در بحث شاخص توسعه انسانی، استان مانده به آخر کشور هستیم که اصلا وضعیت خوبی نیست.

تشکیل مشاورین جوان برای مدیران استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان  در ادامه گفت : جوانان سرمایه های هر جامعه ای هستند که علاوه بر داشتن فطرت و ضمیر خوب، دارای توانایی های جسمی و فکری ارزشمندی نیز هستند.

وی افزود: انگیزه ای که در جوانان وجود دارد کمتر بین مدیران دیده می شود و مدیران مسن بیشتر محافظه کار هستند اما جوانان دارای توانایی اجرایی و انگیزه بالا بوده که با دوران سالخوردگی قابل قیاس نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: اکثر افتخارات کشور در حوزه های ورزشی، فرهنگی و حتی دفاعی مربوط به جوانان است و جوانان به دلیل داشتن استعدادهای مختلف در صورتی که در حوزه مدیریتی و اجرایی کشور ورود پیدا کنند ضرر نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: باید زمینه ورود جوانان به چرخه مدیریتی فراهم شود تا پس از طی مدارج اداری، به مدیران پر انرژی تبدیل شوند.

آشناگر تصریح کرد: در گذشته ساختار و تشکیلات حوزه جوانان در وزرات ورزش و جوانان دارای اشکال بود که طی یکی دو سال اخیر این ساختار بسیار خوب شده است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای جوانان هم اکنون با دهه های گذشته بسیار متفاوت و پیچیده شده است، ادامه داد: در این زمینه انجام کارهای تحقیقاتی و میدانی نیاز است و باید مسایل جوانان احصا و نیازسنجی شود و متناسب با نیازهای جوانان برنامه های مداخله ای صورت گیرد.

آشناگر با تاکید بر اینکه باید از فکر و توان جوانان استفاده شود، ادامه داد: یکی از کارهایی که نیاز است در استان انجام شود تشکیل مشاوران جوان برای مدیران و حتی خود آقای استاندار است که به عنوان رابطین جوانان، مسایل و مشکلات این حوزه را به مدیران استان منتقل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان همچنین از دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خواست که برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و آموزش چگونگی نحوه فعالیت در فضای مجازی و کمتر کردن حضور غیرموثر در این فضا برنامه و طرح ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.