ورود محموله گندم به افغانستان از مسیر چابهار- میلک

محموله گندم بارگیری شده از مسیر چابهار- میلک صبح امروز به افغانستان رسید.

ورود محموله گندم به افغانستان از مسیر چابهار- میلکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد سمیع، والی ولایت نیمروز افغانستان در مراسم ورود این محموله به این ولایت گفت: رونق بندر چابهار می تواند ولایت نیمروز را به بزرگترین قطب اقتصادی افغانستان تبدیل کند و ارتباط مناسبی برای ترانزیت کالا از افغانستان به کشورهای منطقه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد :همکاری سه کشور ایران، افغانستان و هند باعث رشد بیشتر ترانزیت، صادرات و واردات در افغانستان شود و تجار این کشور را برای سرمایه گذاری بیشتر در بندر چابهار ترغیب کند.

محمدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان نیز در این مراسم گفت: این بندر با توجه به فاصله کوتاهی که با کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه دارد، یک امتیاز بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در راستای سرمایه گذاری است.

وی افزود: ایران در تلاش است تا مسیر جاده ای چابهار به میلک را بهسازی کند و همچنین سعی در مجهز کردن این مسیر به خط ریلی راه آهن برای تجارت بیشتر دارد.

همچنین محمد حمید طهماسبی وزیر ترانسپورت زمینی کشور افغانستان هم از ارسال محموله اهدایی گندم هند به افغانستان از طریق بندر چابهار به عنوان نماد دوستی بیشتر بین سه کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران، هند و افغانستان یاد کرد و گفت هزینه کم و مسیر کوتاه بندر چابهار به افغانستان نسبت به بندرعباس و بندر کراچی پاکستان، فرصت خوبی برای تجار افغان فراهم کرده تا کالاهای خود را زودتر صادر و وارد کنند که بر این اساس هزینه هر کانتینر برای تاجر از 800 تا هزار دلار ارزانتر تمام می شود.

وی قابلیت ترانزیت کالا از بندر چابهار را نیز فرصتی بسیار مناسب برای توسعه اشتغال بیان کرد.

درانی، وزیر زراعت و مالداری افغانستان هم در این مراسم گفت: اولین محموله گندم اهدایی کشور هندوستان که معادل 15 هزار تن است و از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند به ولایت نیمروز کشور افغانستان وارد شده در هفت ولایت این کشور ذخیره خواهد شد.

من پریت هورا سفیر هندوستان در افغانستان هم در این مراسم ورود محموله گندم را به افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت و افزود: هندوستان متعهد به ارسال گندم به میزان پنج میلیون تن به افغانستان است و در حال حاضر حدود 700 هزار تن در حال ارسال به این کشور است.

وی افزود : ارسال محموله گندم از بندر کاندلای هندوستان به افغانستان ، مسیری بسیار کوتاه و مناسب است و این مسیر می تواند مردم افغانستان را به بازارهای بین المللی متصل کند.

انتهای پیام/ع

محموله گندم به افغانستان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار