فرمانده انتظامی شهرستان همدان:

کاهش چشم گیر کشته شدگان جاده ای در طرح اربعین

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: متوفیان جاده ی همدان در طرح اربعین  کاهش چشمگیری داشته و به هفت نفر رسیده است.

کاهش چشم گیر کشته شدگان جاده ای در طرح اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان باشاره به اجرای  طرح اربعین توسط پلیس راه استان بیان کرد: کشته شدگان حوادث جاده ای  در طرح اربعین و مدت زمان عبور زائرین از استان کاهش چشم گیری  داشته است.

وی با اشاره به کاهش 2 و نیم برابری متوفیان در جاده های استان گفت: بر اثر بروز سوانح جاده ای در زمان اجرای طرح اربعین امسال هفت تن کشته و 83 نفر مجروح شدند.

عزیزی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به ویژه جانمایی مناسب ایستگاه های صلواتی و حضور 24 ساعته تیم های پلیسی شاهد کاهش 2.5 برابری سوانح فوتی در جاده های این استان بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با اشاره به کاهش چشم گیر متوفیان در سال جاری گفت: 19 نفر در طرح اربعین سال گذشته جان خود را از دست دادند ولی امسال هفت نفر در سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اضافه کرد: طرح اربعین پلیس همدان از هشتم آبان آغاز و تا 21 این ماه ادامه داشت و در این طرح 140 تیم پلیس راه و 73 تیم از پاسگاه های انتظامی در برقراری ایمنی تردد زائران مشارکت داشتند.

وی با اشاره به آمار مجروحان جاده در طرح اربعین همدان اظهار کرد: شمار مجروحان سوانح جاده ای در اربعین سال گذشته 85 نفر بود که امسال به 83 نفر کاهش پیدا کرد

سرهنگ عزیز با بیان اینکه اکثریت مجروحان سوانح جاده ای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بودند گفت: عامل 95 درصد از سوانح جاده ای در اربعین امسال خستگی و خواب آلودگی بوده است چراکه بیشتر زائران برای بازگشت به خانه با عجله و بدون استراحت کافی رانندگی می کردند.

وی یکی از عوامل کاهش سوانح فوتی و جرحی در اربعین امسال را جانمایی مناسب ایستگاه های صلواتی دانست و توضیح داد: فعالیت این ایستگاه ها موجب حضور رانندگان در این محل ها و استراحت و تجدید قوا برای ادامه رانندگی می شد.

رئیس پلیس راه استان همدانبا بیان اینکه جاده ملایر - اراک و ملایر - آورزمان که فاقد ایستگاه صلواتی بود بیشترین میزان سوانح فوتی و جرحی استان را در اربعین امسال به خود اختصاص داد، گفت: در اربعین سالهای پیش رو در راه اندازی ایستگاه های صلواتی حادثه خیز بودن محورها نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ د.ا

 کاهش تلفات جاده ای در طرح اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.