حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حل مشکلات کشور در کاهش حجم تصدی‌گری دولت نهفته است

دبیرکل حزب موتلفه گفت: حل مشکلات کشور در کاهش حجم تصدی گری دولت نهفته است و امیدوارم دولت این مهم را انجام دهد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح ساختار دولت و تشکیل وزارتخانه‌هایی همچون آب و امور روستایی، اظهار کرد: ادغام برخی وزارتخانه‌ها در دولت قبل، براساس کار کارشناسی شده دقیق انجام نشد.

وی ادامه داد: این ادغام‌ها نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه در برخی موارد  به مشکلات هم اضافه کرد.

حبیبی با بیان اینکه مهمتر از مسئله ادغام وزارتخانه‌ها یا تفکیک آنها، مقوله تصدی‌گری دولت است، بیان کرد: معتقدم که هیچ تغییر عمده‌ای در کاهش حجم تصدی‌گری دولت انجام نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید برنامه ریز، سیاست‌گذار و کنترل کننده امور کشور باشد اما متاسفانه در این دولت و دولت‌های قبلی، در بسیاری از موارد تصدی‌گری‌‌ها توسعه پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: دولت باید تصدی‌گری خود را به حداقل برساند و مبنا بر رها کردن تصدی‌گری‌اش مگر در استثنائات، باشد. شاهدیم سیستم اداری کشور بلعکس این، عمل می‌کند یعنی بنا بر تصدی‌گری دولت است.

حبیبی با بیان اینکه باید حجم فعلی دولت به سرعت و با انجام کارهای کارشناسی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: ممکن است تغییرات در ساختار دولت در کوتاه مدت برخی از مشکلات را حل کند اما اصل موضوع که دولتی نبودن امور است، را حل نمی‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: حل مشکلات و گرفتاری‌ها کشور را در کاهش حجم تصدی گری دولت می‌دانم و امیدوارم دولت این مهم را حل کند.

انتهای پیام/

 

ضرورت اصلاح ساختار دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار