آتزوری‌ها در اندیشه صعود/ وایکینگ‌ها در آستانه خلق شگفتی

تیم‌های فوتبال ایتالیا و سوئد امشب در دیدار برگشت پلی آف جام جهانی فوتبال به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  تیم های فوتبال سوئد و ایتالیا امشب در مرحله پلی آف جام جهانی 2018 روسیه به مصاف یکدیگر می روند تا تکلیف بیست و نهمین تیم جام جهانی مشخص شوند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سوئدی ها به پایان رسید تا این تیم در آستانه خلق یک شگفتی جلو برود اما به هر صورت فوتبال بازی غیر قابل پیش بینی است و نمی توان آن ها را از همین حالا مسافر جام جهانی رسید.

علاوه بر این ها تصور جام جهانی بدون ایتالیا و دروازه بان اسطوره ای این تیم یعنی بوفون غیر ممکن است آن هم در سال پایانی فوتبال این بازیکن بزرگ ، بسیاری از کارشناسان فوتبال دنیا حذف ایتالیا را غیر ممکن نمی دانند.

///ویژه خانم خزاعلی - صبح دوشنبه ////آتزوری ها در اندیشه صعود / وایکینگ ها در آستانه خلق شگفتی

ایتالیایی ها با وجود ان که این روز ها شاهد درخشش اوج گیری تیم های باشگاهیشان چون یوونتوس و ناپولی هستند در تیم ملی بسیار ضعیف عمل می کنند و این مسئله را می تواند در نتایج نه چندان خوب این تیم در مرحله گروهی هم دید.

ایتالیا که به نوعی رقیب اسپانیا در گروه هفتم مقدماتی جام جهانی فوتبال محسوب می شد پس از شکست سنگین 3 بر 0 مقابل اسپانیایی ها عملا شانس صعود مستقیم را از خود گرف تا شرایط سختی برای صعود پیدا کند.

ایتالیایی ها البته پس از قهرمانی در جام جهانی 2006 و نایب قهرمانی مسابقات یورو در سال 2012 شرایط خوبی در بخش ملی نداشته اند و هموراه مورد انتقاد فوتبالدوستان قرار گرفته ااند. با این حال تصور می شد که سوئدی ها حریف جدی و خطرناکی برای این تیم پر ستاره و با تجربه نباشد ان هم در شرایطی که سوئد با نبود زلاتان شاهد افت زیادی بود.

با این حال آن ها در خانه دست به یک شگفتی سازی زدند و موفق شدند ایتالیا را شکست دهند. به هر صورت اختلاف دو تیم زیاد نیست و ایتالیایی ها شانس آن را دارند تا با یک گل آن هم در خانه شرایط را برابر کنند. اما نباید فراموش کرد که سوئدی های نه چندان مطرح نشان دادند که دفاع مستحکمی دارند و تیمی نیستند که به سادگی دروازه شان باز شود.

سوئدی ها اگرچه از سال 2006 به بعد دیگر نتوانسته اند به جام جهانی برسند اما سابقه 11 حضور در این رقابت ها آن ها با کسب عناوین زیاد را در کارنامه دارند وایکینگ ها یک عنوان نایب قهرمانی ، دو عنوان سومی ، یک عنوان چهارمی و چهار مرتبه صعود به مرحله حذفی را در کارنامه دارند و امیدوارند تا با شکست این طلسم به جام جهانی صعود کنند.

///ویژه خانم خزاعلی - صبح دوشنبه ////آتزوری ها در اندیشه صعود / وایکینگ ها در آستانه خلق شگفتی

سوئدی ها همواره برای تیم های بزرگ دردسر ساز بودند و به سادگی بازی را واگذار نکرده اند. آن ها در صورتی که بتوانند در خانه حریف گل بزنند گام بلندی برای صعود به جام جهانی فوتبال برداشته اند.

ایتالیایی ها که پس از برزیل پر افتخار ترین تیم جام جهانی فوتبال هستند تنها دو دوره نتوانستند به این رقابت ها برسند. یکبار در سال 1930 و در نخستین دوره ان که شرکت نکردند و یک بار هم در سال 1958 ، آن ها همواره در همه ادوار حضور داشته اند و در صورتی که نتوانند در این دوره به جام جهانی فوتبال برسند بدترین اتفاق دهه های اخیر فوتبال این کشور را رقم زده اند.

تیم های فوتبال ایتالیا و سوئد امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه در میلان به مصاف یکدیگر می روند.

انتهای پیام /

پیش بازی دیدار تیم ملی سوئد و ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.