مدیرکل انتقال خون استان اصفهان

یک بسته خون O منفی می‌تواند مصدوم را از مرگ نجات دهد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: یک بسته خون O منفی می‌تواند مصدوم را از مرگ نجات دهد تا پس از آن اقدامات درمانی ادامه پیدا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی  با اشاره به وقوع زلزله و فراخوان سراسری برای اهدا خون، اظهار کرد: هنوز از استان‌های حادثه‌دیده درخواستی مبنی بر ارسال فراورده‌های خونی به استان اصفهان داده نشده است.

وی با بیان این که به صورت کلی شهروندان را به پرهیز از اهدا خون احساسی توصیه می‌کنیم، افزود: نیاز به دریافت خون همیشگی بوده و مردم می‌توانند به صورت منطقی برای اهدا خون مراجعه کنند تا در صورت بروز حادثه آمادگی لازم وجود داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: این که در فراخوان کشوری گفته شده دارندگان خون O منفی برای اهدا خون مراجعه کنند‌ به این دلیل است که این گروه خونی «دهنده عمومی» بوده و سازگاری بهتری به همه گروه‌های خونی دارد.

زینلی تشریح کرد: در بحران‌های مانند زمین‌لرزه که مصدومان زیادی همزمان نیاز به دریافت خون دارند و از طرفی زمان برای شناسایی گروه خونی نیست، یک بسته خون O منفی می‌تواند مصدوم را از مرگ نجات دهد تا پس از آن اقدامات درمانی ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/م

 

توضیحات مهم مدیرکل انتقال خون اصفهان پیرامون اهدای فرآورده‌های خونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.