افزایش قیمت "نفت"/ ثبات در بازار طلا

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و در پی افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای نفت امروز (دوشنبه) با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 6 سنت افزایش، به 63 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 7 سنت افزایش، 56 دلار و 81 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان شامل روسیه باعث تقویت بهای نفت شده است؛ اما در عین حال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هم بر بهای نفت اثر گذاشته است.

بحرین در روز جمعه از انفجار و آتش سوزی خط لوله اصلی انتقال نفت این کشور خبر داد. این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشت؛ اما به گفته وزارت انرژی عربستان، انتقال نفت از این کشور به بحرین متوقف شده است. وزارت کشور بحرین در بیانیه ای با طرح ادعاهایی پوچ این حادثه را به ایران نسبت داد و مدعی شد این حادثه با ایران ارتباط داشته است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: آمریکا در هفته منتهی به 10 نوامبر با افزایش 9 سکو تعداد کل سکوهای حفاری را به 738 مورد رسانده است. این بیشترین سطح افزایش از ماه ژوئن محسوب می شود.

تولیدکنندگان آمریکایی نفت سطح تولید خود را از اواسط سال 2016، 14 درصد افزایش داده اند و تا حدودی تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی نتیجه کرده‌اند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. برخی از اعضای اوپک از تمدید توافق نفتی پس از مارس 2018 هم استقبال کرده اند.

صعود ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی و در سال 2018، باعث ثبات در بهای طلا شد. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1275.63 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

 بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار