بیش از ۱۵۰ اصله از شمشاد‌های نادر جنگل رستمکلای بهشهر به دستور شهردار رستمکلا قطع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر با اشتباه دانستن این تصمیم و اعلام بی خبری این نهاد از این تصمیم شهرداری، گفت: به دنبال قطع این درختان، دستور پیگرد قانونی و بازداشت شهردار صادر شد.

وی افزود: شهرداررستمکلای بهشهر در بازجویی ها، ضمن اعتراف به اشتباه اعلام کرد: به علت وجود جاده خاکی در مسیر شمشادستان، تصور می‌کرد برای توسعه پارک تحت مدیریت خود، می‌تواند این درختان را قطع کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: باید از مسئولان سال‌های گذشته پرسید که چرا مجوز ساخت این جاده را در مسیرشمشادستان صادر کردند.

باقری گفت: وظیفه نظارت بر قرقبانان با اداره منابع طبیعی است، اما وسعت ۳۸۰ هزارهکتاری جنگل بهشهر، کمبود نیرو و وجود جاده دسترسی به شمشادستان، نظارت مستمر بر این منطقه را سخت کرده است.

ملکان معاون فنی سازمان جنگلهای کشور درباره نحوه واگذاری این جنگل به شهرداری رستمکلا نیز افزود: با بررسی سوابق، مشخص شد هیچگونه واگذاری رسمی صورت نگرفته است.

وی افزود: بر اساس جلسات میان شهرداری، سازمان جنگل‌ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، مقرر شد طرح‌های اولیه و مراحل توسعه پارک مهربانرود به همراه روش اجرای طرح، به سازمان جنگل‌ها ارائه شود که تاکنون چنین طرحی ارائه نشده است بنابراین هیچگونه واگذاری نداشتیم.

از حدود ۲ میلیون هکتار جنگل شمال کشور، فقط ۷۲ هزار هکتار شمشاد است که جزو سرمایه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/آ

مرگ شمشاد‌های جنگل‌های بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.