اختصاص 97 درصد از زكات برای رفع مشكلات مددجويان اردبيلی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از اختصاص 97 درصد از زكات برای رفع مشكلات مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه كشاورزان و خيران اردبيلی 2 ميليارد و 265 ميليون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری زكات پرداخت كرده‌اند، گفت: زكات پرداختی نيكوكاران اردبيلی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 53 درصد افزايش داشته است.

وی با بيان اينكه 97 درصد از زكات پرداختی خيران برای رفع مشكلات 3 ‌هزار نفر از خانوار تحت حمايت اين استان تخصیص‌ یافته است، افزود: هر چقدر كمک ‌های نيكوكاران به كميته امداد اردبيل بيشتر شود به همان ميزان می ‌توانيم پاسخگوی مشكلات مددجويان تحت حمايت اين استان باشيم.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با اشاره به اينكه 880 روستا در استان اردبيل دارای اقلام مشمول پرداخت زكات هستند، بيان كرد: كشاورزان و روستاييان خير همواره با پرداخت به‌موقع زكات ياريگر كميته امداد اردبيل در رسيدگی به امور فقرا و محرومان اين استان هستند.

دشتی با بيان اينكه يک ‌ميليارد و 207 ميليون تومان از زكات پرداختی در قالب كمک های معيشتی به بيش از 2 هزار نفر از خانوار تحت حمايت و افراد بی ‌بضاعت اين استان پرداخت شده است، بيان كرد: كمک ‌های معيشتی به ‌صورت بلاعوض برای رفع مشكلات درمانی، تأمين جهيزيه نوعروسان، هزينه‌های تحصيلی دانش آموزان و ساير مسائل خانوار تحت حمايت اين استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اينكه بيش از 76 ميليون تومان از زكات پرداختی برای هزينه‌های درمانی و دارويی 336 نفر از بيماران تحت حمايت اردبيلی پرداخت شده است، گفت: 21 ميليون تومان از زكات پرداختی نيز برای تأمین کمک‌هزینه جهيزيه نوعروسان تحت حمايت اعطا شد تا راهی خانه بخت شوند.

دشتی با اعلام اينكه بيش از 150 ميليون تومان از زكات پرداختی برای ساخت و تعمير مسكن مددجويان اين استان هزينه شده است، بيان كرد: با پرداخت 104 ميليون تومان از زكات پرداختی هم زمينه‌های آزادی دو زندانی جرائم غيرعمد فراهم شد تا آنها به آغوش گرم خانوار خود بازگردند.

دبير شورای زكات اردبیل با اشاره به اينكه 164 ميليون تومان از زكات پرداختی نيز برای رفع گرفتاری‌های 663 نفر از خانوار تحت حمايت و اقشار آسیب‌پذیر اين استان هزينه شده است، گفت: یکی از راهكارهای اساسی در زمينه محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است كه با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر و همكاری همه‌جانبه مسئولان و خيران می توانيم شاهد تحقق اين امر مهم باشيم.

 

انتهای پيام/ح

افزایش 53 درصدی زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار