رئيس حفاظت محيط زيست نائین:

پلنگ ایرانی در اصفهان رویت شد

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نائین از تصویربرداری از يك قلاده پلنگ ايرانی در پناهگاه حيات وحش عباس‌آباد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین از تصویربرداری یک قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد خبر داد.

حسین اکبری  در این باره اظهار کرد: محمدرضا حلوانی، محیط‌بان پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد در حین گشت و کنترل و حفاظت از زیستگاه‌ها، در اواسط روز این پلنگ را مشاهده کرد و توانست با استفاده از یک دوربین معمولی و از فاصله حدودی 80 متری در حالی که پلنگ با آرامش خاصی به او خیره شده بود، تصویربرداری کند.

وی با بیان این که این محیط‌بان پیش از این نیز از فاصله دور از این گونه ارزشمند فیلم‌برداری دستی کرده است، عنوان کرد: مشاهده پلنگ در روز به‌ عنوان یک گونه شب فعال و تصویربرداری متعدد از آن در روز در زیست بوم عباس‌آباد نشان دهنده امنیت مطلوب برقرار شده توسط کلیه محیط‌بانان سختکوش بوده و یک دستاورد حفاظتی با ارزش محسوب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین در پایان گفت: ثبت تصاویر در سال جاری و رؤیت مستقیم گونه و مشاهده نمایه‌های مختلف حضور از جمله ردپا، آثار طعمه خواری و قلمرو طلبی در نواحی متفاوت منطقه شاخصی از پویایی جمعیت و اهمیت بالای پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد در حمایت و پایداری انواع گربه‌سانان به ‌ویژه پلنگ ایرانی به ‌عنوان بزرگ‌ترین گربه‌سان حال حاضر طبیعت با شکوه ایران است. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار