آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از افزون بر هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی بر  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می‌رود.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است.

شاه ولی بر زمان کشت محصول ذرت را اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و افزود: برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از اوایل نیمه دوم آبان شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشت محصول ذرت تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

شاه، ولی بر اظهار داشت: ذرت علوفه‌ای ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار از جمله فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته که کار بردا‌شت آن از اواخر آذر ماه شروع می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار