پرورش 3 گیاه خوراکی متفاوت در فضا

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اولین بار موفق شدند سه گونه گیاهی متفاوت را در این آزمایشگاه فضایی پرورش دهند.

پرورش 3 گیاه خوراکی متفاوت در فضابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،باغچه‌ها و گلخانه‌های فضایی تاثیر مثبت روحی، روانی و صد البته غذایی فراوانی برای تیم تحقیقاتی که ماهها از شرایط زمینی به دور است در پی دارد.

چند روز پیش "جو آکابا"(Joe Acaba) فضانورد سازمان فضایی آمریکا(ناسا) در ایستگاه فضایی اولین دسته‌های محصولات گیاهی را از ماژول باغچه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به "وگی"(Veggie) برداشت کرد.

این گیاهان شامل کاهوی سبز، نوعی کاهوی قرمز و خردل چینی است و پس از برداشت، اولین سالاد تولید شده در ایستگاه فضایی سرو شد.

تولید این محصولات به فضانوردان کمک می‌کند تا بتوانند از محصولات غذایی تازه و ارگانیک در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

آکابا برای ارتقای قابلیت کشت گیاهان در ایستگاه فضایی، پس از برداشت محصولات قدیمی یک سامانه رشد گیاه جدید را تحت نظارت مسئولان این ماژول موسوم به "زیستگاه پیشرفته گیاه" نصب کرد.

این محفظه کاملا محصور شده است و در آن چراغ‌های آبی، قرمز، سبز و لامپ‌های سفید LED قرار داده می‌شود. 180 حسگر در این محفظه قرار دارد که اطلاعاتی نظیر درجه حرارت، میزان اکسیژن، درجه حرارت و رطوبت را به مرکز فضایی "کندی"(Kennedy) در فلوریدا ارسال می‌کند.

تامین غذا و خصوصا غذای تازه برای فضانوردان یکی از چالش‌برانگیزترین مسائلی است که در سفرهای فرازمینی برای فضانوردان ایجاد مشکل می‌کند.

با توجه به اینکه ناسا در حال تلاش است که ماموریت‌های انسانی برای ماه و مریخ انجام دهد، این پیشرفت می‌تواند گام بلندی برای تولید غذا در فضا محسوب شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

گیاهانی که در فضا پرورش داده می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار