تروریسم تهدید اصلی امنیت کوزوو

دولت کوزوو تروریسم را یکی از عوامل اصلی تهدید کننده امنیت این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کوزوو روز دوشنبه اعلام کرد احتمال بروز حملاتی از سوی عناصر وابسته به گروه تکفیری صهیونیستی داعش که از سوریه و عراق بازگشته اند یکی از تهدیدات اصلی برای امنیت ملی کوزوو است.

از سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰۰ نفر از اتباع کوزوو برای پیوستن به گروه صهیونیستی داعش عازم سوریه و عراق شدند و حدود ۷۰ نفر از آن‌ها تاکنون کشته شده اند. تعداد زیادی از آن‌ها از جمله زنان و کودکان باوجود بیرون رانده شدن عناصر داعش از اکثر مناطق شهری تحت کنترل این گروه، همچنان در منطقه بحران قرار دارند.

بر اساس سند جدیدی که تحت عنوان «راهبرد دولت کوزوو علیه تروریسم و برنامه کاری ۲۰۱۸ - ۲۰۲۲» منتشر شد این تهدید‌های احتمالی، حملات سازمان‌های تروریستی را که تروریست‌های خارجی مرتکب می‌شوند شامل می‌شود و این احتمال هست که هسته‌های پنهان و حامیان آن‌ها افکار و اندیشه‌های (سازمان‌های تروریستی) را برای مرتکب شدن حملات خشونت بار در دستور کار قرار دهند.

این سند به فراخوان‌های عمومی برای حملات تروریستی در کوزوو و منطقه اشاره و تاکید کرد تروریسم یکی از بزرگترین عوامل تهدید کننده امنیت ملی کوزوو است.

حدود ۹۰ درصد ساکنان کوزوو مسلمان هستند.

تاکنون گروه‌های افراطی هیچ حمله‌ای در خاک کوزوو صورت نداده اند، ولی مقامات کوزوو ماه ژوئن ۹ نفر از شهروندان را به برنامه ریزی برای حملات تروریستی هنگام برگزاری مسابقه فوتبال در آلبانی در نوامبر گذشته متهم کردند.

انتهای پیام/

حملات احتمالی گروه‌های تروریستی امنیت کوزوو را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار