ترامپ: سفر آسیایی من واقعا موفقیت‌آمیز بود

رئیس‌جمهور آمریکا که امروز سفر ۱۲ روزه آسیایی‌اش پایان می‌یابد، این سفر را موفقیت‌آمیز خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشنگتن پست، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که هم اکنون در فیلیپین به سر می برد، در گفتگو با خبرنگاران در مانیل اعلام کرد: سفر من به آسیا «واقعا موفقیت‌آمیز» بود. من در این سفر دو هفته ای که به 5 کشور آسیایی داشتم، دوستان زیادی پیدا کردم.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که سفر آسیایی وی پیامی را برای جهان فرستاد و آن پیام این بود که هم اکنون قوانین آمریکا برای تجارت با کشورهای دیگر تغییر کرده است.

وی ساعتی پیش هم در حساب توییتر خود نوشت: وقتی به واشنگتن بازگردم، از کاخ سفید یک بیانیه بسیار مهم منتشر می کنم. زمان و تاریخ آن هماهنگ خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در سفر 12 روزه خود به آسیا از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام و فیلیپین بازدید کرد. محور اصلی سفر آسایی ترامپ پرداختن به مسئله کره شمالی و تقویت همکاری های تجاری با شرکای آسیایی بود.

این در حالیست که سفر ترامپ به این کشورها با اعتراضات گسترده ای همراه بود. ورود ترامپ به کره جنوبی در حالی انجام شد که این کشور از چند روز قبل اعتراضات ضدآمریکایی را آغاز کرده بود. به اعتقاد مردم کره جنوبی، سیاست های آمریکا در قبال کره شمالی می تواند منجر به بروز جنگ در این منطقه شود. هزاران نفر از مردم فیلیپین هم پیش از ورود دونالد ترامپ به کشورشان و حتی پس از ورود وی، تظاهرات گسترده ای در مانیل برگزار کردند. آنها همچنین آدمک ترامپ را با نماد هیتلر به آتش کشیدند. فیلیپینی ها معتقدند سفر ترامپ به فیلیپین هیچ نفعی برای مردم این کشور نخواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا که سفر آسیایی خود را از شنبه هفته گذشته آغاز کرد، اواخر امروز (سه شنبه) به آمریکا باز می گردد.


انتهای پیام/

سخنان ترامپ درباره سفر 12 روزه آسیایی خود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار