برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از اصطلاحات مهاجرت

ورکشاپ آموزشی استفاده از اصطلاحات مهاجرت و حقوق پناهندگی در مرکز رسانه‌های حکومت از سوی دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از اصطلاحات مهاجرتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ورکشاپ آموزشی استفاده از اصطلاحات مهاجرت و حقوق پناهندگی در مرکز رسانه‌های حکومت از سوی دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برگزار شد.

در این ورکشاپ یک روزه که برای خبرنگاران برگزار شده بود، برگزار کنندگان اصطلاحات مهاجرت و حقوق پناهندگی، واژه‌های پناهنده، پناهجو، بیجا شده داخلی و موارد حقوقی این واژه‌ها را به خبرنگاران توضیح دادند.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان با سپاسگذاری از برگزار کنندگان این ورکشاپ از کارکرد رسانه‌ها تقدیر کرد و گفت: «رسانه‌ها همانگونه که با نگاه انتقادی باعث آگاهی مسئولین از مشکلات مردم می گردند، می‌توانند از مهاجرت و پدیده‌های ناگوار آن با اطلاع‌رسانی موثر نیز مردم را آگاهی دهند.»

سیدحسین عالمی بلخی افزود با تغییر نصاب جدید در دانشگاه‌ها باید آگاهی‌دهی از مهاجرت و پیامدهای ناگوار آن جز این نصاب گردد تا جوانان خوب‌تر آگاه شوند.

یک روز قبل از این ورکشاپ، نمایشگاهی نیز زیر نام «مهاجرت به روایت تصویر» با به نمایش گذاشتن ۲۷ عکس از ۱۵ کشور جهان در دانشگاه کابل برگزار شد و هدف آن آگاهی جوانان از مهاجرت و پدیده‌های ناگوار بود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.