سمپاشی ۳۶۴ هزار متر مربع محل نگهداری دام در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۴ هزار و ۷۰۲ مترمربع از محل‌های نگهداری دام این استان با انجام برنامه ریزی‌های لازم برای مقابله با عوامل بیماری تب کریمه کنگو و انگل‌های خارجی دام در هفت ماهه نخست امسال سمپاشی شد.

سمپاشی ۳۶۴ هزار متر مربع محل نگهداری دام در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تنها راه مبارزه و ریشه کنی بیماری‌های دام، سم پاشی محل نگهداری و سطح بدن دام هاست اظهار داشت: پارسال در این مدت ۳۵۵ هزار و ۳۶۶ متر مربع سمپاشی شده بود.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۱۹۲ راس دام سیستان و بلوچستان علیه انواع بیمار‌های دامی مایه کوبی شدند که نسبت به مدت مشابه با ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۴۸۶ راس رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: کاهش خسارت به دامداران، جلوگیری از تلفات و ضایعات دامی و مقابله با بروز انواع بیماری در جمعیت دامی از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح مایه کوبی دام در این استان است.

حسینی اظهار داشت: همچنین در هفت ماهه نخست امسال سمپاشی بر روی ۲۷۲ هزار و ۵۰۵ راس دام در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستا‌ها و بقیه در شهر‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار