گمرک اعلام کرد:

کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر توسط ماموران گمرک

گمرک ایران از کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر از نوع شیره تریاک خبر داد .

کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر توسط ماموران گمرکبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، این محموله قاچاق مواد مخدر در داخل مبلمان منزل  به صورت شیره تریاک و تریاک سوخته جاسازی شده بود که توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد ‌.

بنابراین گزارش ؛  ماموران گمرک در بازرسی از محموله ها با رصد اطلاعات و کنترل هوشمند کالاهای صادراتی به یک محموله کالای مبلمان مشکوک می شوند . با مشکوک شدن به این محموله تیم سگ های مواد یاب گمرک اقدام به بازرسی از این محموله می کنند . ماموران گمرک موفق می شوند در بازرسی از این محموله با کمک سگ های مواد یاب مقدار 44 کیلو و 550 گرم انواع تریاک را از داخل محموله مبلمان کشف و ضبط نمایند .

این چهارمین محموله قاچاق سازمان یافته مواد مخدر است که از ابتدای سالجاری با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سگ های مواد یاب در تهران کشف می شود .

بنابراین گزارش ؛ با الکترونیکی شدن تمامی رویه ها در گمرک ، اطلاعات محموله های اظهاری توسط بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته از مرکز کنترل و در صورت نیاز اقدامات ویژه کنترلی انجام می شود .

هم اکنون تعداد 21 قلاده سگ موادیاب آماده به کار در گمرکات کشور فعالند که 10 قلاده در سال 95 خریداری و آموزش داده شده است‌ و قرار است 20 قلاده سگ مواد یاب دیگر نیز در سالجاری به این تعداد اضافه شود .

کشفیات گمرک در سال گذشته به کمک سامانه های الکترونیکی ؛ تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاههای ایکس ری کامیونی ؛  سگ های مواد یاب و کالایاب و همچنین با ارتقای سطح آموزش ماموران در خصوص نحوه جاسازی و قاچاق در مجموع 56 درصد افزایش داشته است .

در سال جاری ماموران گمرک موفق شدند با رصد اطلاعات و کنترل کالاها به مقدار 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی را کشف و ضبط نمایند .

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

انتهای پیام/

کشف مواد مخدر در مبلمان

برچسب ها: گمرک ، مواد مخدر ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار