کتاب «فروغ ابدیت» کتابى است به فارسى که به تجزیه و تحلیل کامل زندگی پیامبر اکرم (ص) می پردازد.

برای آگاهی از زندگانی پیامبر (ص) «فروغ ابدیت» را بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «فروغ ابدیت» کتابى است به فارسى که به تجزیه و تحلیل کاملى از زندگانى پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد.

درباره زندگانى پیامبر آثار گوناگونى نگاشته شده است؛ اما نویسنده این کتاب فقیه و متکلم معاصری است که این کتاب را با دو ویژگى نسبت به سایر آثار، به رشته تحریر در آورده است:

نخست اینکه در این کتاب به بیان وقایع مهم و حوادثى که اهمیت بیشترى دارد، پرداخته شده و از تفصیل و بیان رویدادهاى جزئى مانند بسیارى از سریه ها (جنگ‌ها و درگیری­‌ها بدون حضور پیامبر) صرف نظر شده است و تمام رویدادهاى تاریخى از منابع اصیل و دست اول گردآورى شده اند. دوم اینکه در ضمن بررسی‌ها، انگشت روى اعتراضات و اشکالات و احیانا غرض ورزی‌هاى خاورشناسان نهاده شده و به همه انتقادها پاسخ داده شده است.

این کتاب در دو جلد منتشر شده و در مجموع مشتمل بر 65 فصل با عناوین و موضوعات ذیل است:

شبه جزیره عربستان یا گهواره تمدن اسلامى، عرب پیش از اسلام، اوضاع روم و ایران دو امپراطورى بزرگ جهان، نیاکان پیامبر اسلام، میلاد پیامبر، دوران کودکى پیامبر، بازگشت به آغوش خانواده، دوران جوانى، از شبانى تا تجارت، از ازدواج تا بعثت، نخستین جلوه حقیقت (لزوم بعثت پیامبران، اقسام چهارگانه وحى، افسانه هاى دروغ در زندگى پیامبران و ...)، نخستین وحى در چه روزى نازل شد (اختلاف تاریخ نگاران در روز نزول وحى، پاسخ دانشمندان شیعه)، نخستین مرد و زنى که ایمان آوردند (دلایل سبقت على (ع) در ایمان، مسأله‌اى به نام انقطاع وحى و... ) ، دعوت‌هاى سرّى و خویشاوندان، دعوت عمومى، داورى قریش درباره قرآن (اسرار نزول تدریجى قرآن و ... )، محاصره اقتصادى، مرگ ابوطالب (بحث درباره ایمان ابوطالب و دلایل آن)، معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ (روایات معراج، آیا معراج جسمانى بوده است و... )، سفرى به طائف، پیمان عقبه اول و دوم، سرگذشت هجرت، رویدادهاى نخستین سال هجرت (عقد اخوت، پایه گذارى مسجد النبى و... )، رویدادهاى سال دوم هجرت (تهدید خطوط بازرگانى قریش و... )، تبدیل قبله، جنگ بدر، ازدواج على و فاطمه (س)، جنایات یهودیان بنى قینقاع، غزوه احد، کشتار معلمان قرآن، غزوه بنى النضیر، تحریم شراب، کوبیدن سنت‌هاى غلط، غزوه احزاب، یک سفر مذهبى و سیاسى (سرگذشت بیعت رضوان، صلح حدیبیه و...)، سفیران پیامبر در جهان، غزوه خیبر، سرگذشت فدک، عمره قضاء، فتح مکه، غزوه تبوک، مباهله، حجة الوداع، مدعیان دروغگو، رحلت پیامبر و وقایع هنگام وفات ایشان و بعد از آن و غیره.

 

انتهای پیام/

 

معرفی کتاب درباره زندگی پیامبر (ص)

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار