فرمانده سابق ارتش:

علاقه خاصی به شهید خرازی داشتم

فرمانده سابق ارتش گفت: به شهید خرازی علاقه خاصی داشتم و با الهام گرفتن از وی در عرض شش ماه برای لرستان لشکر تشکیل دادیم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر اسکندر بیرانوند  امروز در مراسم گرامیداشت 25 آبان، صیاد شیرازی برای ما مثل پدر بود حماسه ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: ما شرمنده خانواده شهدا به خصوص خانواده شهدا لشکر 14 هستیم چرا که رزمندگان لشکر 14 نمونه بودند و مردم اصفهان و دزفول مشکلات زیادی برای صدام ایجاد کردند مردم اصفهان به واسطه لشکر 14 و مردم دزفول به واسطه ایستادگی در برابر موشک‌های دشمن، اسوه شدند.

وی افزود: بدن من که همه جایش به خاطر جراحات جنگی عمل شده است، امروز به عشق مردم اصفهان به این شهر آمده است؛ به شهید خرازی علاقه خاصی داشتم و با الهام گرفتن از او در عرض 6 ماه برای لرستان لشکر تشکیل و تیپ موتورسوار تشکیل دادیم که نفر پشتی آر.پی.جی زن بودند و با حرکت زیگزاگی تانک‌های دشمن را می‌زدند.

فرمانده سابق لشکر 84 لرستان، تصریح کرد: شهید امیر صیاد شیرازی مرد بزرگواری بود و با این که 15 سال از من کوچک‌تر بود اما نقش پدرانه برای ما داشت و دست در دست  محسن رضایی نقشه منافقان که قصد تفرقه داشتند را خنثی می‌کرد و امیدوارم همه پیرو ولایت فقیه باشیم.

وی در پایان گفت: امام فرد شجاع و قدرتمندی بود و تصمیم‌گیری قاطعی داشت، امام به ما می‌فرمودند فرزندانم و واقعاً هم مانند فرزندانش بودیم، موقعی که عملیات فتح المبین شروع شد من دیدم شهید خرازی جلوی واحدی بود که حمله کننده بود، دیدم این جوان بهترین کار را می‌کند و من نیز از او یاد گرفتم که جلودار حمله باشم، درود بر مادران شهیدانی که چنین فرزندانی تربیت کردند.

سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در چنین روزی 370 شهید عملیات محرم روی دست مردم شهید پرور اصفهان تشییع شد و در حالی که بخشی از شهدا به گلستان شهدا برای تدفین رسیده بودند بخش دیگری از پیکر شهدا هنوز در میدان امام روی دستان مردم بود.

وی با بیان این که وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را عهده‌دار است، بیان کرد: دو خطر تحریف و فراموشی، وقایع و حوادث تاریخی را تهدید می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم گرامیداشت 25 آبان در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.