آمار قطعی قربانیان آتش‌سوزی برج گرنفل ۷۰ نفر اعلام شد

پلیس انگلیس پس از شناسایی قربانیان آتش سوزی برجل گرنفل لندن تعداد کشته‌های این آتش سوزی را هفتاد نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس انگلیس اعلام کرد: «تعداد قطعی افرادی که از سوی پزشکی قانونی به عنوان کشته‌های آتش‌سوزی برج گرنفل رسما شناسایی شدند، ۷۰ نفر است.»

جوان‌ترین قربانی این حادثه یک پسربچه دو ساله و مسن‌ترین آن یک مرد ۸۲ ساله است.

پلیس به تازگی کار سخت جستجوی دقیق هر طبقه و هر یک از آپارتمان‌های این برج را به پایان رساند و ۱۵.۵ تن آوار را در هر طبقه بررسی کرد. پلیس اکنون با قطعیت می‌گوید که همه بقایایی آن‌هایی که در این آتش‌سوزی کشته شدند پیدا و شناسایی شده است.

استوارت کاندی رئیس پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت ما از اول یافتن و شناسایی کشته شدگان و تحویل آن‌ها به خانواده‌هایشان بود. من نمی‌توانم اضطراب و بلاتکلیفی را که برخی خانواده‌ها حین عملیات ما متحمل شدند، تصور کنم.»

پلیس می‌گوید در زمان آتش سوزی که حدود ساعت یک صبح آغاز شد، ۲۹۳ نفر در ۲۴ طبقه این برج بودند. دوربین‌های نظارتی نشان دادند که ۲۲۳ نفر توانستند فرار کنند و جان به در بردند.

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های پلیس لندن، آتش از یک فریزر معیوب شروع شده بود و بعد به سرعت به بقیه ساختمان سرایت کرد. پوشش ساختمان که از کمپوزیت آلومینیوم و پلی‌اتیلن (پلاستیک) بود در شدت این آتش‌سوزی مؤثر شناخته شد. گمان می‌رود انتشاز گاز‌های سمی نیز برخی قربانیان را مسموم کرده بود.

 پلیس ماه ژوئن تعداد قربانیان را ۸۰ نفر اعلام کرده بود.

فردای آتش‌سوزی تعداد ناپدیدشدگان ۸۰ نفر اعلام شد، اما تحقیقات بازرسان نشان داد که برخی نشانه‌ها در واقع مربوط به یک نفر است و برخی افراد با نام‌های مختلف معرفی شدند.

به علاوه، در بین نشانه‌ها بازرسان به تلاش‌ها برای کلاهبرداری از سوی اشخاص به منظور بهره بردن از مزایای مالی این حادثه پی بردند.

اوایل نوامبر، مردی که ادعا کرده بود زن و پسرش در این آتش‌سوزی کشته شدند در دادگاه برای کلاهبرداری مجرم شناخته شد.

 

انتهای پیام/

 

پایان تحقیقات پلیس انگلیس درباره آتش‌سوزی مهیب برج گرنفل 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار