رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان;

کشف یک قبضه اسلحه غیر مجاز در دامغان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و کشف یک قبضه سلاح شکاری تک‌لول در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرامرز اسفندیاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با تاکید بر اینکه نیروهای یگان حفاظت این اداره در تمامی ساعات شبانه روز با آمادگی کامل در مناطق حضور داشته و از انفال الهی حفاظت و حراست می‌کنند گفت : مأموران یگان حفاظت دیباج حین کنترل و پایش منطقه باریکاب شاهدارکوه از توابع شهر کلاته رودبار به یک دستگاه خودروی پژو با دو نفر سرنشین که قصد شکار غیر مجاز را داشتند برخورد کردند.

 

وی همچنین افزود: پس متوقف کردن خودرو در بازرسی از داخل آن یک قبضه سلاح شکاری تک‌لول همراه با شش فشنگ چهارپاره و دو فشنگ ساچمه زنی و یک عدد قطار فشنگ برزنتی کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از عموم مردم علاقمند به حفظ محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع اشجار مراتب را به ادارات محیط زیست و پاسگاه‌های محیط بانی این شهرستان اطلاع دهند.

 

اسفندیاری افزود: شکارچی متخلف به جرم نگهداری و حمل شش فشنگ چهارپاره به استناد بند الف ماده شش قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

 

وی افزود : شاهدارکوه یکی از قله های زیبا و دیدنی در ۴۰ کیلومتری شمال غربی دامغان در مجاورت روستاهای کلاته، بادله، آستانه و چشمه علی با ارتفاع حدود سه هزار و ۲۵۱ متری قرار گرفته است و مهمترین گونه های جانوری منطقه کل و بز، قوچ و میش، کبک، خرس قهوه ای و پلنگ و پوشش گیاهی غالب آن اورس و زرشک است.


انتهای پیام / ه


دستگیری شکارچی در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار