فرماندار شهرستان نهاوند تاکید کرد:

واقفان بخشی از موقوفات را با نیت توسعه فن آوری به مصرف برسانند

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: واقفان بخشی از موقوفات را با نیت توسعه فن آوری و تحقیقات به مصرف برسانند.

واقفان بخشی از موقوفات را با نیت توسعه فن آوری به مصرف برسانندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند در دیدار با مدیر و پرسنل اوقاف و امور خیریه شهرستان که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وقف و تقدیر و تشکر از مدیریت اوقاف و کارکنان این اداره گفت : وقف یک سنت حسنه الهی است و باقیات صالحاتی است که واقف برای خود بر جای می گذارد.

وی افزود: در واقع این سنت حسنه چون می تواندبه هر نیت خیری انجام شود ،در هر زمینه ای که کمبود داشته باشیم با صلاح دید واقف آن میتوان به مصرف رساند.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در واقع این وقف یک پشتوانه برای دولت است و هرجایی که نیاز و ضرورتی باشد به کمک دولت می آید.

وی افزود: با توجه به نیاز و کمبودهای ما در بخش پژوهشها و تحقیقات امید است واقفان ما بخشی از موقوفات خود را با نیت توسعه فن آوری ، تحقیقات به مصرف برسانند،خوشبختانه  دیده ایم حتی واقفان ما بخشی از موقوفات خود را صرف کشف جرائم کرده اند که این نشان از وسعت نظر و توجه به مسائل و اتفاقات روز و هماهنگی بین وقف و مسائل روز دارد.

در این دیدار حجت الاسلام اسدپور مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند نیز با گزارشی از وضعیت موقوفات شهرستان ، بقاع متبرکه اعلام نمود وگفت : بحمدالله از نظر احیاء و توسعه موقوفات، شهرستان نهاوند به همت مردم خیراندیش و واقف خود، درسطح استان از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است.

 وی گفت: در حال حاضر بسیاری از بقاع متبرکه بازسازی و مرمت شده است و تعدادی از آنها نیز در حال انجام می باشد و فضاسازی های مناسب برای استفاده هرچه بهتر زائران محترم  از فضای معنوی این بقاع شریف صورت گرفته است.

وی درادامه افزو: برای زلزله زدگان نیز از طریق خیرین و واقفان اقداماتی صورت گرفته و با رایزنی با این عزیزان وجوه نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است.

انتهای پیام/ش.و

بخشی از موقوفات به توسعه فن آوری و تحقیقات اختصاص داده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار