نتایج تحقیقات مشترک رویترز و ان‌بی‌سی نیوز فاش کرد؛

استفاده از برج ترامپ در پاناما برای پولشویی و اعمال تبهکارانه

بر اساس گزارش‌های جدید، از برج رئیس‌جمهور آمریکا در پاناما برای پولشویی و ارتکاب اعمال تبهکارانه استفاده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ هتل بین المللی «اوشن کلاب» رئیس جمهور آمریکا که در خلیج پاناما واقع است به محلی برای اعمال خلاف قانون مالکان اشتراکی آپارتمان‌های آن تبدیل شده است؛ به طوریکه «دونالد ترامپ» بر روی قانون شکنی‌های انجام شده در این برج ۷۰ طبقه چشم پوشیده و از سود حاصل از پولشویی در آن بهره می‌برد.

هتل بین المللی «اوشن کلاب» در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد و برجی شامل اتاق‌های هتل، رستوران و آپارتمان‌هایی با حق مالکیت مشترک می‌شود. این برج یکی از آسمانخراش‌های استثنایی در آمریکای لاتین به حساب می‌آید که در مدت سه سال گذشته ۱۳.۹ میلیون دلار سود از ناحیه هزینه‌های مدیریتی و حق امتیاز هتل برای ترامپ به ارمغان آورد.

فعالیت‌های این برج در ظاهر عادی به نظر می‌رسد؛ اما خالی شدن آن در شب ها، راهرو‌های ساکت، چراغ‌های خاموش و رستوران خالی از مشتری برج، کنجکاوی عده‌ای را برانگیخته است.

بسیاری از کسانی که مالکیت اشتراکی آپارتمان‌های مسکونی برج «اوشن کلاب» را خریداری کرده اند، در آنجا زندگی نمی‌کنند؛ بلکه از این واحد‌های آپارتمانی برای پولشویی- که شامل پول کارتل‌های مواد مخدر، باند‌های تبهکار و قاچاق انسان می‌شود- استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رویترز و ان‌بی‌سی نیوز به طور مشترک تحقیقاتی در این باره انجام داده و نتایج آن را در روز جمعه منتشر کردند. این تحقیقات با مشارکت سازمان بین المللی «گلوبال ویتنس» انجام شده است و ثابت می‌کند آسمانخراش ترامپ در پاناما در جرائم سازمان دهی شده بین المللی مشارکت دارد. ترامپ این برج را در اختیار دخترش «ایوانکا» قرار داه بود تا در امور بازار مسکن و مستغلات به کسب تجربه بپردازد.

هیچ مدرکی دال بر اینکه ترامپ امکاناتی در اختیار این افراد قرار داده تا به اعمال مجرمانه بپردازند، وجود ندارد. گلوبال ویتنس در این باره اعلام کرد: درست است که ترامپ هیچ مداخله مستقیمی در اعمال غیرقانونی صورت گرفته در برج «اوشن کلاب» نداشته؛ اما واضح است کوچکترین تلاشی برای متوقف کردن آن نیز انجام نداده است. مدارک به روشنی نشان می‌دهد پول حاصل از قاچاق مواد مخدر کارتل‌های کلمبیایی برای پولشویی به «اوشن کلاب» منتقل شده اند و نکته مهم اینکه ترامپ نیز از سود حاصل از این معاملات بهره برده است.

بیانیه‌ای از سوی کاخ سفید و ایوانکا ترامپ منتشر شده که تیم تجاری دونالد ترامپ را کاملا از اعمال صورت گرفته به دست مالکان برج «اوشن کلاب» مبرا می‌کند. در این بیانیه آمده است: سازمان تجاری ترامپ مالک، توسعه دهنده و یا فروشنده پروژه‌های «ترامپ اوشن کلاب» نیست. به دلیل نقش محدود سازمان تجاری ترامپ، این شرکت مسئول هیچکدام از پروژه‌های مالی صورت گرفته در «اوشن کلاب» از قبیل: فروش واحد‌های آپارتمانی و یا فعالیت املاک و مستغلات آن، نیست.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که ترامپ با وعده «کشیدن سیفون فساد در واشنگتن» قدم به کاخ سفید گذاشت. او حتی وعده داد با ساختن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از ورود قاچاقچیان و مهاجران به کشور جلوگیری خواهد کرد. اما حالا مدارکی دال بر فساد مالی و پولشویی در یکی از برج‌های معروف او ارائه شده است.

«رابرت مولر»، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، نیز اعلام کرده است برای تکمیل این پرونده، معاملات تجاری ترامپ را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام/

برج ترامپ در پاناما مرکزی برای ارتکاب اعمال تبهکارانه!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار