برگزاری همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری در چالوس

همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری دوم آذرماه در چالوس برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: بخش علمی همایش ملی فاخری از ساعت ٨ تا ١٢ با حضور اساتید دانشگاه، روحانیون و فرهنگیان و بخش فرهنگی همایش از ساعت ١٤ تا ١٨ دوم آذر ماه با حضور عموم مردم با اجرای تعزیه ای از فاخر و برنامه های دیگر، است.

هیئت داوران همایش متشکل از ٢٧ نفر از اساتید دانشگاه و حوزه بررسی مقالات را به طور تخصصی انجام دادند.

از ١٠٠ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ٧٧ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد ١١ مقاله به عنوان مقالات برتر در قالب سخنرانی و ٦٦ مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می ‌شود.

این همایش با محورهای مدیحه، مرثیه و سوگ سرایی در اشعار فاخر، زمینه های فقهی، عرفان و کلام، جنبه های بلاغی و صنایع ادبی در اشعار فاخر، تعزیه و مجالس شبیه خوانی فاخر برگزار می شود.

علامه ملاعلی فاخری متخلص به فاخر، فقیه، ادیب، عارف و حماسه سرای قرن ١٣ هجری در حوزه علمیه نجف اشرف به تحصیل علوم دینی و فقهی پرداخته و با طی مدارج اجتهاد و مراحل سیر و سلوک عرفانی، با حکم شرعی میرزا مهدی آل کاشف الغطاء از مجتهدین و علمای بنام حوزه علمیه نجف اشرف به مازندران و زادگاه خود روستای سنّار، که اکنون از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس است، مراجعت کرد.

انتهای پیام/ م

محققان و پژوهشگران از فاخری ها می گویند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار