مدیر جهاد کشاورزی:

کشت خیار گلخانه‌ای در ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

کشت خیار گلخانه‌ای در ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حسن شاه ولی بر مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر  اظهار داشت: کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از اوایل آبان آغاز و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر پس از ۴۰ روز از زمان کشت آن شروع می‌شود.

شاه ولی بر متوسط برداشت خیار در هر هکتار را ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۰ هزار تن خیار از ایرانشهر برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار ذکر کرد.

شاه، ولی بر اظهار داشت: خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می‌شود.

وی افزود: پارسال کشاورزان ایرانشهر ۹ هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که ۸۰ میلیارد ریال سود عایدشان شده است.

کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال ۱۳۷۸ در نیم هکتار از زمین‌ها آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران از محصولات غیر فصل و سوددهی بالای آن سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان سال به سال افزایش یافت.

شهرستان ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۷ هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار