مدیرکل منابع طبیعی بوشهر مطرح کرد؛

سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در انتظار بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: سازه‌های مختلفی در بخش آبخیزداری استان بوشهر ساخته شده که در انتظار بارش رحمت الهی است.

سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در انتظار بارندگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سازه‌های مختلفی که در سراسر استان توسط این اداره ساخته شده است، ابراز امیدواری کرد با آغاز بارش رحمت الهی این سازه‌ها مانند سال گذشته در مهار آب‌های سطحی نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: شهرستان جم به سبب تامین اعتباری که از نفت به آن اختصاص یافت بیشترین سهم از احداث سازه‌های آبخیزداری در اندازه‌های مختلف داشته است و در سال گذشته این سازه‌ها نقش مهمی در تقویت آب‌های زیر زمینی این منطقه گذاشت.

مهاجری توزیع احداث سازه‌های آبخیزداری در دیگر شهرستان‌های استان را نیز قابل توجه دانست و تصریح کرد: در شهرستان دشتی نیز یکی از بزرگترین سازه‌های آبخیزداری استان مورد بهره برداری قرار گرفته است و در انتظار آبگیری است.

وی ادامه داد: در بخش آبخیزداری، ۳۶ مورد سازه سنگ ملاتی نیز در شهرستان دشتستان به تفکیک طرح‌های مختلف به تصویب رسیده است که انشالله همگی آن‌ها پس از مبادله موافقت نامه مناقصه و تعیین پیمانکاران مربوطه در سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، اجرای عملیات آبخیزداری حوزه شهری بالادست برازجان، ترمیم و رسوب برداری، احداث بند‌های سنگ ملاتی حوزه مرکزی وحدتیه و احداث بند سنگ ملاتی حوزه باغتاج را از دیگر اقدامات حوزه آبخیزداری شهرستان دشتستان نامید.

وی تصریح کرد: در همین شهرستان همچنین اجرای بند سنگ ملاتی حوزه تنگ ارم، احداث سازه سنگ ملاتی دره شوری طلحه، تکمیل مطالبات آبخیزداری حوزه شبانکاره را نیز در سال جاری در دستور کار خواهیم داشت.

انتهای پیام /پ

سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در انتظار بارندگی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.