حبیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تبدیل معابر ماشین‌رو به پیاده‌راه نیازمند کار کارشناسی است

عضو شورای شهر تهران گفت: تبدیل معابر ماشین‌رو به پیاده‌راه برای بهره مندی مردم ضرورت دارد، اما مستلزم کار کارشناسی است.

تبدیل معابر ماشین‌رو به پیاده‌راه نیازمند کار کارشناسی است/ لزوم توجه مدیریت شهری به مناسب سازی پیاده‌راه‌های پایتختافشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت نامناسب پیاده‌راه‌ها در پایتخت اظهار کرد: متاسفانه مشکلات پیاده‌روهای شهر تهران بسیار گسترده است و شهردار تهران نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: مناسب سازی پیاده‌راه‌ها به طور ویژه مورد توجه اعضای شورای شهر تهران است، به همین منظور برنامه‌ها و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

 لزوم توجه مدیریت شهری به مناسب سازی پیاده‌راه‌های پایتخت

عضو شورای شهر تهران گفت: منتظر اقدام مدیریت شهری جدید در جهت مناسب سازی پیاده‌راه‌ها هستیم و اگر شهرداری اقدامات لازم و موثر را انجام ندهد، حتما به آن ورود کرده و شهرداری را ملزم به ارائه لایحه خواهیم کرد.

حبیب زاده با اشاره به تبدیل میدان امام حسین(ع) به پیاده‌راه ادامه داد: ساکنان و کسبه محدوده میدان امام حسین(ع) از پیاده‌راه شدن این منطقه شکایت می‌کنند و درخواست بازگشایی معابر واقع در این منطقه را دارند.

وی افزود: شکایت ساکنان و کسبه از تبدیل شدن میدان امام حسین(ع) به پیاده راه نشان می‌دهد که تغییرات این چنینی در سطح شهر نیازمند کار کارشناسی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم در برخی از مناطق شهر تهران نسبت به غیراستاندارد و نامناسب بودن پیاده‌راه‌ها معترضند، گفت: البته تبدیل میدان امام حسین(ع) به پیاده راه نیز مورد اعتراض شهروندان و ساکنان این منطقه واقع شده است، لذا نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کرد و بدون انجام کار کارشناسی هر جایی را که خواستیم تغییر دهیم.

حبیب زاده با اشاره به گزارش‌ها و تصاویر رویت شده از میدان امام حسین (ع) تصریح کرد: در حال حاضر تبدیل میدان امام حسین(ع) از ماشین‌رو به پیاده‌راه به یک فاجعه منجر شده است.

پیاده‌راه امام حسین(ع) محل تجمع معتادان متجاهر شده است

وی افزود: با تبدیل میدان امام حسین(ع) به پیاده‌راه کسب و کار کسبه این منطقه به شدت تنزل یافته است و از طرفی هم این مسیر به محلی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده و معضلات اجتماعی و مشکلاتی را برای اهالی این خیابان ایجاد کرده است.

حبیب زاده با بیان اینکه افزایش پیاده‌راه‌های شهر تهران در اولویت برنامه‌های شهری است، گفت: هر نقطه از شهر تهران که امکان تبدیل شدن به پیاده‌راه را داشته باشد از خودرو محوری پاک خواهیم کرد، لذا باید این کار بر اساس مطالعات دقیق انجام و تمام ابعاد موضوع بررسی شود، در غیر این صورت تبدیل مسیرهای ماشین رو به پیاده راه نتایج منفی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار