اجرای ۱۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه در دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی

۱۰ طرح عمرانی بقاع متبرکه در دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در حال اجرا است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام فتاح سوادکوهی رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی گفت: فعالیت عمرانی در ۱۰ بقعه سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از تعمیر، توسعه امامزادگان سید علی‌کیا و سید‌شمس‌الدین گالش‌کلا‌ی سوادکوه‌شمالی با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی افزود: برای احداث‎ طرح شاخص مجتمع فرهنگی و اقامتی زیارتگاه علم بایع‌کلای پل‌سفید ۱۶۰ میلیون تومان هزینه‌شده است.
وی گفت: طرح جامع امام‌زاده عبدالحق (ع) در مرحله نخست با ۲۴ چشمه سرویس‌بهداشتی با سیستم فاضلاب سپتیک در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از وجود ۳۹۷ موقوفه در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد و گفت: ۱۱۷ مسجد، ۱۵۴ حسینیه و ۱۰۰ بقعه متبرکه در این دو شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام سوادکوهی افزود: بقاع شاخص بین‌راهی و جاذب زائر و توریست استان نظیر دو امامزاده معروف یعنی امامزادگان عبدالحق و ابوطالب در سوادکوه واقع شد.

وی با بیان اینکه موقوفه‌هایی تا ۷۰۰ سال هم وجود دارد و ۹۰ درصد موقوفه‌های کشور برای عزاداری امام‌حسین (ع) است، گفت: انجام موقوفه برای کاهش مشکلات عمومی، ساخت مکانی برای نگهداری بیماران بهزیستی، کمک به افراد کم‌بضاعت و کمک به ازدواج و دیگر نیاز‌های اقتصادی و فرهنگی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سوادکوهی از بیمه ۶۵ نفر از خدام مساجد زیر مجموعه اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: ۱۰ نفر بیمه خدام بقام متبرکه و ۵۵ نفر بیمه خدام مساجد هستند.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح‌های عمرانی اوقافی در سوادکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.