اعزام کاروان 500 نفره به حرم بی بی حکیمه خاتون (س)

همزمان با سی ام صفر و در سالروز شهادت علی بن موسی رضا (ع) کاروان زیارتی 500 نفره از اقشار مختلف مردم گچساران به حرم بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  این کاروان در قالب گروه‌های سنی مختلف در محل مسجد شهیدان شهر دوگنبدان راهی سفر زیارتی 2 روزه شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران  درباره این سفر زیارتی گفت: کاروان زیارتی بی بی حکیمه (س) با هدف شرکت در آیین سوگواری شهادت علی بن موسی رضا (ع) برادر این بانوی بزرگوار به این مکان مقدس اعزام شده است.

فرزین بهمنی آزاد اظهار داشت: بخشی از هزینه کاروان اعزامی به بارگاه بی بی حکیمه (س) از محل بودجه فرهنگی آستانه مقدس و مشارکت زائران تأمین شد.

بهمنی آزاد تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع مداحی، مرثیه سرایی، دعا، تلاوت قرآن و عزاداری در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت از برنامه‌های پیش بینی شده همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

حرم حضرت بی بی حکیمه (س) در دل کوه‌های نفت خیز جنوب گچساران قرار دارد.

براساس روایت‌ها این بانوی بزرگوار از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی عباس زندگی می‌کرده است.

حضرت بی بی حکیمه (س) در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) به اتفاق برادران و خواهران احمد بن موسی (شاه چراغ) فضل و حسین و حیدر و خواهران حکیمه و زبیده و خدیجه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از طریق خوزستان وارد استان فارس شده که عده‌ای به شهادت می‌رسند و بقیه از جمله حضرت بی بی حکیمه (س) در کوه‌ها و دشت بهبهان و اطراف پراکنده می‌شوند.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

کاروان 500 نفره به حرم بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.