فدراسیون فوتبال افغانستان، نامزد بهترین فدراسیون آسیا شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا، فهرست نامزدان بهترین‌های فوتبال این قاره را اعلام کرد که در آن، فدراسیون فوتبال افغانستان در میان نامزدان جایزۀ فدراسیون است.

فدراسیون فوتبال افغانستان، نامزد بهترین فدراسیون آسیا شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فهرست نامزدان بهترین‌های فوتبال این قاره را اعلام کرد که در آن، فدراسیون فوتبال افغانستان در میان نامزدان جایزۀ فدراسیون است.

این مراسم همه ساله برای انتخاب بهترین‌ها از میان 47 کشور آسیایی، برگزار می‌شود که امسال در بیست و نهم نوامبر، تایلند میزبان آن خواهد بود.

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که دستاورهای اخیر این اداره، دلیل نامزد شدن آنها به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا بوده است.

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید: «این مساله از بُعد داخلی، بین المللی و ملی انعکاس بسیار خوبی در میان جهان دارد. افغانستانی را که امروز در سطح بین المللی یک کشور تروریست می دانند، یک کشور جنگ زده می دانند امروز خوشبختانه فوتبال، چهره واقعی دولت و مردم افغانستان را در سطح جهان به نمایش گذاشته است.»

افغانستان، در زمینۀ فوتبال یکی از قدیمی‌ترین فدراسیون‌های آسیا بوده است. بر اساس تاریخ، این کشور پیش از تمامی کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس فوتبال ملی داشته است. اما جنگ‌های داخلی و حاکمیت طالبان سبب شد تا چندین سال این ورزش در افغانستان، به طور کامل ممنوع شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار