واکنش عبدالله به برکناری رئیس کمیسیون انتخابات

رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به برکناری رئیس کمیسیون مستقل انتخابات توسط رئیس جمهور گفت: خود کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم به تغییر رئیس این نهاد گرفته است.

واکنش عبدالله به برکناری رئیس کمیسیون انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به برکناری رئیس کمیسیون مستقل انتخابات توسط رئیس جمهور گفت: خود کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم به تغییر رئیس این نهاد گرفته است.

عبدالله عبدالله با تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه یادآور شد که نگرانی‌هایی در مورد کمیسیون مستقل انتخابات بالا گرفته اما تصمیم برای تغییر رئیس کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم خود کمیسیون بود.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی ابراز امیدواری کرد که در آیندۀ نزدیک رئیس جدید برگزیده شود و انتخابات آینده به گونۀ درست برگزار گردد.

نجیب‌الله احمدزی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات هفتۀ گذشته بر اساس فرمان ریاست جمهوری از کارش برکنار گردید.

این موضوع واکنش‌های زیادی را در فضای سیاسی افغانستان ایجاد کرد. روز گذشته نمایندگان پارلمان از این اقدام رئیس جمهور انتقاد کرده و گفتند که اشرف غنی باید در این مورد توضیح دهد.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان گفت که کمیسیون مستقل انتخابات یک نهاد شخصی نیست و از نظر من احمدزی هنوز رئیس کمیسیون انتخابات است.

انتهای پپیامم/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار