سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست غیرعلنی صبح امروز با حضور وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

دولت و مجلس ظرف  یکسال آینده مشکل شرکت‌ها و سازمان تأمین اجتماعی را حل می‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (دوشنبه، 29 آبان‌ماه) با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز با حضور ربیعی وزیر کار و نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: این نشست با توجه به 20 ابرچالش و اولویتی که مجلس تعیین کرده بود، برگزار شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی کشور از اولویت‌ این ابرچالش‌ها بود، ادامه داد: 51 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، لذا اولویت بررسی به این سازمان تعلق گرفت.

نعمتی با بیان اینکه مشکلات سازمان تأمین اجتماعی با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان به صورت جزئی بررسی شد، اظهار کرد: وزیر کار و رفاه اجتماعی و نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی به همراه معاونان خود خواسته‌هایی از مجلس داشتند و در ادامه آن روسای کمیسیون‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و نماینده‌ای از کمیسیون برنامه و بودجه مسائلی را مطرح کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه بیش از 51 درصد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، لذا حساسیت‌ها نسبت به آن بالاست و قرار شد ظرف مدت یکسال آینده اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

وی در ادامه افزود: قرار شد جمع‌بندیهای مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سازمان تأمین اجتماعی به کمیسیون اجتماعی ارائه شود تا به صورت یک طرح تدوین و به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه مسائل سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرنظر تأمین اجتماعی هم در این جلسه بررسی شد، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که حق مردم حفظ شود و همچنین شرکت‌های زیان‌ده در سازمان تأمین اجتماعی به ویژه شستا باید ساماندهی شوند، مخصوصا 127 شرکتی که باید تعیین تکلیف شوند.

نعمتی تصریح کرد: بازنشستگی پیش از موعد هم در این نشست بررسی شد و نمایندگان معتقد بودند که این اقدام به کشور ضربه زده و حق افراد دیگر را ضایع می‌کند که باید بازنشستگی پیش از موعد بیشتر بررسی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: درباره پرداخت وام‌هایی به مجموعه سازمان تأمین اجتماعی یا شستا نیز مسائلی مطرح شد و اعلام شد که شرکت‌های سرمایه‌گذار باید برای دریافت سودها به نحوی عمل کنند که این سود به خود سازمان تأمین اجتماعی و مردم بازگردد.

وی تأکید کرد: جمع‌بندی نشست غیرعلنی صبح امروز این بود که دولت و مجلس با همکاری یکدیگر ظرف حداکثر یکسال آینده مشکل شرکت‌ها و سازمان تأمین اجتماعی را حل کنند.

نعمتی خاطرنشان کرد: قرار شد در جلسه بعدی درباره صندوق بازنشستگی فولاد و کشوری بحث و بررسی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نعمتی ، سخنگو ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
سازمان بیمه تامین اجتماعی به بودجه دولت وابسته است
آخرین اخبار