رئیس اورژانس استان یزد:

یکی از فازهای مهم چرخه بحران، پیشگیری است

رئیس اورژانس استان یزد گفت:در تمام حوزه‌ها مشاهده می‌شود، ضعف آموزش به صورت ویژه در زمینه مدیریت بحران و حوادث رانندگی است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  احمد دهقان رئیس اورژانس استان یزد، ضعف در مدیریت بحران و حوادث رانندگی را از نقایص استان یزد برشمرد.

دهقان امروز 29 آبان در حاشیه بازدید از روند ساخت فیلم مارگون در جمع خبرنگاران گفت: اگر حوادث ترافیکی را یک بحران بدانیم، یکی از فازهای مهم چرخه بحران، پیشگیری است و در فاز پیشگیری نیز بحث آموزش بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: آنچه که در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است و در تمام حوزه‌ها مشاهده می‌شود، ضعف آموزش به صورت ویژه در زمینه مدیریت بحران و حوادث رانندگی است‌ که متاسفانه یکی از بحران های استان یزد به شمار می‌رود.

رئیس مرکز اورژانس استان یزد ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی افتاده و پروژه‌ای که روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد کلید زده، به طور قطع نقش بسیار خوب و مهمی در آموزش و فرهنگ سازی به ویژه برای نسل جوان خواهد داشت.

دهقان خاطرنشان کرد: چنین اقدامی در مدیریت فعالیت های ترافیکی، حوادث و بحران هایی که در این زمینه به وجود می آید، نقش بسیار مهمی دارد و ضروری است که بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اینکه سازمان های درگیر در حوادث رانندگی از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آتش نشانی و پلیس راهور بتوانند در اقداماتی از جمله ساخت چنین فیلم هایی مشارکت داشته باشند، می تواند زمینه ای برای تقویت وجود زبان مشترکی بین آنها را فراهم کند که در این رابطه باید از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، تقدیر و تشکر کرد.

دهقان تصریح نمود: چنین فیلم ها و آثاری به طور قطع با توجه به اینکه زمینه گردهم آمدن ارگان‌های مربوطه را فراهم می کند، همانند یک مانور بسیار خوب، زمینه تقویت این زبان مشترک را به صورت بسیار ویژه فراهم می آورد.

رئیس مرکز اورژانس استان یزد افزود: اورژانس استان یزد در زمینه خودرو با کمبود روبرو است، ولی خوشبختانه آمادگی لازم در زمینه ارائه خدمات در جاده های استان یزد را همچنان دارد که از بابت تعداد خودروها نیز تلاش می کنیم تا در حد توان آمار آنها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ ی

  ضعف آموزش در مدیریت بحران یکی از بحران های استان یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار